Sider

onsdag 5. august 2009

August allerede?

Hjelpe meg! Det er august, og vi er allerede fem dager inn i den nye måneden... Og idag har faktisk Eirik(den eldste av tantebarna mine) bursdag! Og han blir 3 år :) Ringte han nå nettopp, men han hadde ikke tid til å snakke med kjedelige tante når han hadde fått bondegård i bursdagspresang :)

Forrige uke kan jeg skryte på meg at jeg var veldig kulturell, eller vertfall kulturell. Jeg var jo på "We will rock you" på mandagen, og på onsdagen hang jeg meg på "39 steps", et teater stykke. Det var Anne her på K som dro en gjeng fra staben med :) Før teateret var vi på Hagen-Dasz, og fyttipus for en god is! NAM!

På fredag var jeg på intervju! Vi har fått beskjed av TJ at vi måtte skaffe oss National insurance number, ikke at jeg faktisk vet hva det er. Men for å få dette så måtte vi på et jobbkontor, og bli sport noen spørsmål og fylle ut noen paprier. Jeg og Inger fikk time ilag, så det var jo greit. Ikke fult så greit at vi klarte å komme litt for seint, som igjen førte til at jeg kom for sent til jobb... Men det gikk veldig fint :)

I helgen som var hadde jeg jobbehelg med Susanne, og vi hadde tidlig vakt på lørdagen. Og det var stress skal jeg si deg. Vi bakte rundstykker, lagte kake, lagte middag og vannbakkels til søndagsdesserten. I tillegg til dette hadde vi rom som skulle vaskes, og frokosten.. Det var to slitne jenter som gikk av vakt på lørdag..

MEN, en veldig koselig ting skjedde på lørdag; vi fikk ny husmor! Hun heter Mette og er ifra Kongsberg. Utrolig koslig dame, og av det vi har lært og kjenne til nå så virker hun omsorgsfull, intressert og utrolig morsom :) Så dette lover bra, både for oss, og fremtidige staber på K :) Mettes ankomst ble feiret med rekefest på lørdags kveld. Før vi ettåringene pluss Ellen Marie gikk på kino og så Coco Chanel filmen.

Etter kinoen var det på tide å si hade til Ellen Marie. Også denne avskjeden var trist, men hun kommer tilbake, det har hun lovt!

Søndag gikk turen til Whole Foods, sammen med Mette og Susanne. Vi sa til Mette på forhånn at vi skulle på en megastor matbutikk, men tror ikke hun så for seg størrelsen på den. Den er seriøst gigantisk! Anne syns det er litt morsomt, for de har 12 forskjellige corn flakes typer der... Men den er farlig stor, med farlig god mat! Absolutt verdt turen :) ...og pengene

På mandag hadde både jeg og Marie fri, så da tok vi turen til Hammersmith, for å bruke litt penger, siden vi har så mye av de her... Primark ble den utvalgte butikken, etterfølgt av HMV der jeg kjøpte sesong 6 av one tree hill :D <3 På kvelden hadde Anders og Julie kveldstanker, og det var noen utrolig fine kveldstanker :)

Igår gikk jeg og Marie opp til Kensington High street, og brukte utrolig lite penger faktisk :p Men vi spiste utrolig god mat før vi skulle hjem å lage middag, som igår var paprika-kylling, overraskende godt, og STERKT!

Idag har jeg og Anders vaska rom på jobb, føler vi har vaska heile K, men det ble vel ikke mer enn 3-4 rom :p Og neste tirsdag så skal vi vaske, holde dere fast! 12 rom!!! Det er 30 senger det! Anders sa idag at han må legge seg tidlig både søndag og mandag om han skal ha energi til det, tror jeg må henge meg på den :p Men tenk hvor utrlog deilig følelse når vi er ferdig :D Og når alle gjestene kommer, gleeeder meg :)

På fredag får jeg besøk, av søte Margrete og Judith. Gleder meg veldig :D Og når de reiser hjem neste tirsdag så kommer jammen meg mor, tante, Hanne og Torbjørn :) Dette blir ei bra uke!! :D

Håper DIN uke blir like bra :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar