Sider

fredag 28. august 2009

Hvor skal jeg begynne??

Off, off, off. Det har vært alt for lenge siden jeg sist oppdaterte bloggen! Men det har skjedd så mye, likevel så lite. Og dagene bare fyker avgårde. Men skal prøve å forklare de siste to ukene kjapt :)

Dagen Margrete og Judith reiste hjem kom mor, tante, Hanne og Torbjørn på besøk. Utrolig koselig, og veldig trygt å ha mor her :) Ingen andre sine klemmer kan sammenlignes... Vi shoppa, spiste, båttur på Themsen, shoppa, tok mye buss, shoppa, jeg jobba litt(mens de andre var på shopping), spiste litt mer, tok enda mer buss osv osv... Et ganske typisk London opphold tror jeg :) Var trist når de reiste, men da hadde jeg faktisk hatt besøk ei uke i strekk! Så det var litt deilig å bare ha meg selv igjen.

Ellers er det egentlig ikke sååå mye spennende som skjer her for tia. Vi i staben har kommet inn i rutiner, vasker nesten litt på autopilot :p I forrige uke var det veldig rolig på hele huset, nesten ingen turister. Og en merket at det smittet litt over på staben, det var akkurat som om energien dabbet litt av. Men turiststrømmen er stigende, og det samme er energien vår! :) De fastboende har så vidt begynt å komme, men de fleste kommer nok ikke før om et par uker.

Men av det spennede som faktisk har skjedd:
En dag vi hadde ett eller annet til middag som ikke fristet spesielt mye, gikk jeg, Inger, Anders og Julie på thai restaurant istedenfor. Det som er spesielt med denne restauranten er at den nesten er gjemt bort innerst i en veldig koselig pub. En veldig engelsk pub! Så går du gjennom puben, og kommer til verdens koseligste restaurant! Med blomster OVERALT! Det var nesten som å sitte å et drivhus :p Og maten var kjempegod, og billig! :D

Lørdag, forrige uke, reiste Susanne, Marie og jeg til Brighton, på dagstur. Nyyydelig plass, og det var utrolig deilig å se havet igjen! Jeg fant jo ut når vi kom til Brighton, at jeg faktisk hadde vært der før. Hehe, ikke alltid like lett å huske byer fra barndomsturer. Sola viste seg fra sitt beste, og etter å ha vært på Brighton Pier, og verdens eldste akvarium lå vi på stranda i bortimot 3-4 timer. Det var helt fantastisk å bare koble ut, slappe av og sove! :) Om kvelden gikk vi å spiste fish&chips, før vi fant en starbucks som ble vårt oppholdssted til de stengte, og toget hjem til London nærmet seg. Det var en fantastisk tur, med to fantastiske jenter :)

Torsdag denne uken arrangerte de voksne i staben blåtur for oss ettåringer. Vi fikk beskjed om at vi skulle ta med oss genser og oyster card(tube card). Mer fikk vi ikke vite. Men dagene før sa Tor Jarle hele tiden at vi skulle til Holland Park. Og denne parken ligger da 3 min gange fra huset vårt, og når han i tillegg sa at vi skulle ha piknik der, så tenkte jeg, ja det var jo store overraskelse denne blåturen ble! Så torsdagen kom, jeg, Susanne og Marie hadde tidlig vakt før vi skulle rusle. Så ringer telefonen, Susanne tar den. Det var ei dame som ville snakke med TJ, Susanne svarte at han ikke var komt på jobb enda, og at staben skulle på blåtur idag, så det passte best om hun ringte igjen imorgen. Da sier denne damen i andre enden av telefonen :"Åja, var det idag dere skulle på den skofabrikken?" Susanne hadde bare tenkt at der var overraskelsen avslørt. Så sa hun dette til Tor Jarle, og etter en stund klarte han ikke å holde seg lenger. Med et veldig lurt smil avslørte han at det var søsteren hans som hadde ringt, etter avtalt spill! Så kom tiden til at vi skulle gå, hele staben begynte å gå mot Holland Park, plutselig snur TJ, og går i motsatt retning. Ingen skjønner noe, men følger etter. Vi tar tuben til Canada Water, der Anne møter oss, MED BIL!! JIPPI! Vi skal få kjøre biiil! Ingen av oss vet hvor vi skal enda, men energien er høy, og gleden stor. Vi kjører i kanskje en time-halvaen. Så dukker det flere skilt opp med tittelen "Leeds Castle". Vi er fremme! Piknik var første del på programmet. Anne hadde kjøpt hele Tesco! Det var så sykt med mat, oster i 30 forskjellige varianter, brød, bagels, frukt, drikke, kake, enda mer brød og ost. Laks(produsert i Norge), rekesalat osv. Så gikk turen inn til selve slottet, eller borgen. Parken rundt var helt fantastisk nydelig, og vi fikk tatt en masse bilder :) Turen var helt perfekt, og jeg tror alle storkoste seg! Tusen takk for en flott tur, TJ, Anne og Mette :)

Det var vel det som er verdt å rapportere om hjem. Ellers kan jeg jo fortelle at jeg har bestilit billett hjem i oktober. Savnet til de nermste, spesielt mine søte små, ble veldig stort plutselig. Så det blir nok en kjekk tur hjem, med energipåfyll :) Dagen før jeg reiser skal jeg og Marie på Hairspray! Marie fikk tak i hyper billige billetter, flinke Marie :D Og dagen etter jeg kommer tilbake hjem(til London) skal jeg jammen meg på musikal da også! Dirty Dancing med en hel gjeng! Det er kjekt å ha noe å se fram til.

En annen ting som jeg har å se frem til er 12-14 september. Da reiser jeg og Julie til Paris!! :D Hotell ble endelig bestilt i dag, bor nesten midt i "sentrum", eller jeg liker å tro at vi skal det..

Så er det jo helg, igjen! Ukene bare går fort forbi. Denne helgen er det min tur til å jobbe, men skal nok finne på noe gøy fordetom. Det er jo karneval noen hundre meter unna oss(ok, kanskje litt lengre enn det, men ikke langt). Notting Hill karnevalet går av stabelen søndag-mandag. 1-2 millioner mennesker er forventet iløpet av de to dagene. Politiet fjerner/blokkerer alt som heter søppelbøtter og postkasser, pga sikkerhet. Tube stasjoner stenges, og det har blirr sendt ut advarsler av forskjellige slag. Her på huset har vi fått beskjed om å ikke gå alene, ikke ha med verdisaker, selv ikke ringer og viss vi føler ubehag skal vi gå hjem. Høres litt skummelt ut, men håper jeg får med meg litt av det iallefall :)

Har du planer for helga? :) Uansett, ha en fabelaktig og nydelig helg!!


Prøvde å laste opp noen bilder, men det gikk ikke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar