Sider

tirsdag 28. juli 2009

Ny frihelg

,

Fredag var en super trist dag :( Fjonge Ida, som har jobbet her i sommer reiste hjem! Som jeg har skrevet før, så blir en kjent med folk på en helt egen måte her borte, i og med at en jobber, spiser og er sammen på fritiden. Ida er et helt fantastisk vesen, og vi har vært kjempe heldige som har fått blitt kjent med henne :) Og siden tårekanalene mine lever sitt eget følelsesmessige liv, klarte jeg ikke å holde meg ved denne avskjeden heller. Ida: Du kommer til å blir savnet, og jeg gleder meg kjempe mye til du kommer på besøk :D Du er DIGG!! :D
Fjonge Ida og meg :)

Så var frihelgen over for denne gang også. Denne helgen har vert en spennende, avslappende og en lite effektiv helg egentlig. Selv om jeg var ute på nye eventyr så var det faktisk ikke sååå mye som skjedde.

På lørdag gikk jeg, Susanne og Marie for å se på vaktskiftet på Buckingham Palace. Det var vi ikke alene om for å si det sånn, tror alle turistene i hele London var samlet på en plass omtrent. Så vi så ikke så veldig mye egentlig. Men vi fant en søt politimann som vi tok noen spionbilder av(begynner å bli god på de), og vi fikk faktisk ta bilde sammen med han før vi gikk :D Turen gikk så videre til Piccadilly Circus, hvor vi skulle prøve å få tak i billetter til en musikal på kvelden. Men det eneste som var ledig var til Wicked, så det ble ikke noe musikal. Men lunsj ble det, sammen med Inger. Og maten ble SUSHI! Det var veldig veldig godt :) Anbefales altså! Etterpå vendte Susanne, Inger og jeg snutene hjemover, men først var vi innom Godiva, en sjokaldebutikk. Og der kjøpte jeg en sjokoladedrikk med hvitsjokalde og bringebær. MMMMM!!





Spion bilde av politimannen

Og der oppdaga han meg! Ser rett inn i kamera

Marie og jeg smilte BREDT ved sidnav politimannen :D



Marie som spiser sushi :)



På kvelden tok vi turen innom Prince of Wales, Castle og Mitre, våre lokale puber, sammen med Julie og Anders som hadde jobbehelg. Siste stopp på kvelden var på Arts Club på Notting Hill Gate.

Søndag ble det på ny en tur i Hyde Park. Jannicke, som er fastboende her på K, tok oss først med innom Whole Foods, en giiigantisk matbutikk! Her kjøpte vi med oss lunsj, som ble spist i parken.

På kvelden tok jeg tuben til Tottenham Court Road for å møte Anette, Marte og Karina som er på ferie her i London. Var utrolig gøy å møte venner fra gamlebyen i den nye byen :) Vi gikk på italiensk restaurant, før vi gikk på leit etter en koslig engelsk pub :) Jentene bor på hotell rett med Tottenham C.R, så vi gikk ned mot Soho.

Mandags morgen, og det var starten på en ny arbeidsuke. Tidlig-tidlig vakt må sies er hardt etter en frihelg, og av en merkelig grunn så blir jeg nesten mer sliten av å ha fri enn å jobbe :p Men utpå dagen fikk jeg melding av Anette om at de hadde fått tak i billetter til "We will rock you" ! :D Og siden Lise, som skulle reise med dem hadde blitt syk, og ikke kom før idag, så kunne jeg ligge over på hotellet med dem. Musikalen var helt fantstisk!! Anbefales på det sterkeste, selv om historien er en tolv minus, som Tor Jarle sa. Men musikken og hele showet er supert!

Selv om London er en mega stor by, så klarer nordmenn å klynge seg opp! Når vi skulle finne plassene våre igår så hørte jeg en mann, som snakka haugesundsk, som gikk rett ved siden av oss. Og under pausen i musikalen hørte jeg en kjent stemme som sa "Åshild!?", haha! Da var det Linn Heidi, fra menigheten min, som satt 3-4 rekker bak oss. Det er helt sykt at en nesten har større sannsynlighet for å møte på kjennefolk i London, enn viss en går en stripe i byn.

Så var det tilbake til hotellet, og selv om jeg liker meg veldig godt på K, så var det utrolig deilig å ligge en natt på hotell :) Store, myke senger <3 Og en god english breakfast, selv om hjemmebakt brød med leverpostei er godt ;)

Her sov jeg altså i natt, Anette ligger fortsatt i senga. Syvsover! :p

Karina og Marte :)

Nå sitter jeg egentlig å venter på at klokken skal blir hal 4, for da er det en ny seinvakt, sammen med Susanne :) Og menyen idag er taco!

Har du gjort noe gøy i helgen? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar