Sider

tirsdag 14. juli 2009

Themsen og frihelg!

På torsdag kveld var hele den nye staben på vandring langs Themsen. Serverdighetene kom etter hverandre på rad og rekke. Big Ben, Westminister, Millenium Bridge, The Globe, Tower of London osv... Vi tok en spise runde I Katharine's Dock før vi tok bussen hjem igjen til K. Det var som vanlig ikke alle som ville legge seg, så vi tok en ekstra matrunde på kjøkkenet før vi sa god natt :)


Fredag var siste dagen på jobb før frihelga mi, og om kvelden gikk jeg, Anders, Inger, Julie, Ida og Ellen Marie på piknik i Holland Park. Vi kjøpte masse godt på nærbutikken, hadde med oss pledd og aktiviteter for barna :p Haha! Det endte opp med en badmington konkurranse som til slutt resulterte i at Anders vant, med ødelagt racket. Etter badmington ble de frisbee, før vi pakket sammen og gikk hjem. Men ikke uten hindring. Parkene stenges og låses om kveldene, så vi måtte gå en omvei for å komme oss ut av selve parken..

Selv om jeg hadde frihelg hadde jeg 5 vekkerklokker på lørdags morgen. Ida og Ellen Marie skulle ta oss med til Portobello Market, som ligger en 15 min spasertur fra K. Sammen med Marie, Susanne, Anders og Arve gikk vi rett etter frokost. Kanskje jeg ikke var helt i shopping humør, men jeg fant ikke markedet noe spesielt interessant. Så jeg, Anders og Arve gikk raskt gjennom det hele, og satte oss på en cafè. Turen gikk videre til Little Venice, hvor vi alle sammen spiste lunsj. Anders måtte tilbake for han skulle på jobb, mens de andre snakte om at de ville på et annet market, eller tilbake til Portobello. Verken jeg eller Arve var spesielt gira på det, så vi bestemte oss for å dra hjem. Arve fant ut hvilken buss vi måtte ta, og vi gikk til bussstoppet. Da kom han på at han ikke hadde tatt med Oyster cardet sitt, så vi måtte GÅ hjem igjen! Litt små irritert begynte vi på hjemveien. Stolte ikke helt på at Arve visste veien, men jammen meg så kom vi oss hjem :)


På kvelden gikk Julie, Arve og jeg på kino, Istid 3 :) Før vi møtte de andre på Castle, den lokale puben vår.

På søndag ble det utforsking av Hyde Park. Jeg, Julie og Arve brukte flere timer på å gå og gå og gååå. Hehe, litt overdrivelse må da være lov? Men vi tok oss en god fiesta som Julie sa, midt på den ene plenen. Da vi kom hjem igjen var Anders i storform etter å hatt en litt for travel vakt, så mens Julie jobbet gikk vi andre tre på Starbucks. Om kvelden var det kino i husmorleiligheten som Ellen Marie bor i mens hun er her. Sliding Doors var filmen som ble vist, når en bor i London så må en jo se filmer som er filmet i nærområdet :)

Mandagen kom, og frihelga var over. Tilbake på jobb. Og fyttipus, det var tungt! Stå opp tidelig, for å vaske og rydde hadde ikke vært første valget, men med gode kollegaer med godt humør så ble det en bra vakt likevel. Jeg ble plassert til å rydde og vaske på de mest bortgjemte plassene, der alle edderkoppene liker seg. Men ryddig ble det, tror de med støv på hjernen hadde blitt stolt :) På kvelden var det tid for kveldstanker, med Ellen Marie. Koselig å ha en happening en gang i uken, der både stab, fastboende og turister kan møtes til samtaler, kaffe og litt leker.

Imorgen/dag reiser Arve hjem til Norge. En blir så fort kjent med folk når en bor i samme hus, og gjør ting sammen med dem, så det blir merkelig og trist når han forlater oss. Selv om han flytter tilbake senere i høst. Om to uker reiser også Ida, og 2.august forlater Ellen Marie oss. Det blir så raaart, det er liksom de som er K for oss. Men de kommer på besøk da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar