Sider

lørdag 4. juli 2009

Pubrunde, shopping og parken

Hagen vår :)


Det er så sykt mye som skjer her i London! Og jeg får nesten litt dårlig samvittighet når jeg sitter på rommet mitt. Men det er deilig å slappe av litt og da :)

På tirsdag kom Susanne, en annen jente i min stab. Det er så gøy at brikkene faller på plass! Men samtidig er det trist at de gamle reiser, selv om jeg bare var rundt dem i noen få dager så følte jeg at jeg ble kjent med dem. Nå er det bare Eli igjen, de andre reiste idag morges. Og imorgen kommer Marie og Anders, det blir koos!

De siste dagene har det vert litt små ting som har skjedd. På tirsdag tok Ida oss nye med på en liten pub runde, kjempe koselig! Det er litt morsomt, for her i England er det helt normalt å ta seg en øl eller to midt i uka, etter jobb. Viss noen gjør det i Norge blir de nesten sett på som alkoholikere ;p Men sånn er kulturforskjeller, enkelt og greit. Vi var først på en pub som heter Windsor Castle, der vi smakte Pimms(tror jeg). Men det var så sykt med folk der så vi gikk videre til en annen pub, vet ikke helt hva den heter, men de kaller den politi puben, siden den ligger ved en politistasjon. Haha! Mari, Ina og Arve kom etter hvert, så vi var en god gjeng :)

Susanne og Ida

Julie og Inger

Fredag var fridagen min! Lucky for meg, så hadde Ida og Julie seinvakt, så vi tok oss en shopping runde sammen. Turen gikk til Hammersmith. På et senter der hadde de Primark, en litt mindre enn den som ligger i Oxford Street, men dermed mindre folk også:) Fik ny jakke, skjorte, blomst til håret, morgenkåpe, to tightser og noen små ting for under 500 kr! Helt sykt! :) På hjemveien var vi innom Westfield, det store kjøpesenteret. Var på desperat leit etter noe å ha på rommet, men fant heller lite. Vil liksom ikke kjøpe for å kjøpe, så jeg får se litt videre :)

Senere på dagen tok jeg meg en tekopp, og satte meg i vinduskarmen, sola skinte rett på meg, og det var herlig å sitte der. Men jeg tenkte at jeg ikke kunne sitte inne hele kvelden. Så kom jeg på at ikke hadde vært i den lokale parken vår, Holland Park. Så jeg tok med meg kameraet og gikk en liten tur. En helt utrolig fin park, og den ligger 2-3 min unna meg! Jeg så både ekorn, påfugler og duer. Alle dyrene var utrolig tamme, og kom ganske nærme meg. I parken er det også en japansk hage, som er ment som et sted der det skal være stille, der en kan samle seg om tankene sine. Det var en "foss" og en dam der, med gigantiske fisker, de var kjempe ekle!!
Påfuglen og ekornet
I den japanske hagen, med fossen(?)

Idag var jeg tilbake på jobb, på tidlig vakt. Jeg og Eli hadde en stor bake dag foran oss. Vi har lagt både rundstykker, sjokoaldekake og karamell pudding. To av de fastboende, Arvne og Kristin, hjalp til på rundstykke lagingen, det var kjempe koselig:) Hadde det ikke vært for varmen var det nesten litt julesteming :) Sjokoladekaka så ikke ut som sjokoladekake før Eli tok glasur på, blir spennende å se hva gjestene sier om den imorgen :p Heller ikke karamellpuddingen gikk helt etter planen. At det skal være så forbaska vanskelig å brune sukker, for så å få det i formen! Jeg brukte hele 3 forsøk på det, og det ble ikke helt bra da heller. Selve puddingrøra så ut som ren melk, så jeg får gå å se hvordan den ser ut nå, etter stekingen.

Ellers har jeg hatt litt skrekk for å ta telefonen, så Eli og Arve har hatt telefon øving med meg idag. De ringte å spørte typiske turist spørsmål, var ganske så morsomt egentlig! Men det hjalp :) Så når jeg og Julie skal ha seinvakt alene imorgen så skal jeg tørre å ta telefonen viss den ringer :)

Nå er det snart middag, risgrøt! Så skal vi enten ut å spise, eller på ny pubrunde :) Blir uansett en bra kveld tror jeg :)
Har du planer for kvelden? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar