Sider

torsdag 23. juli 2009

Shopping og Harry Potter :)

Idag har jeg hatt helt friii! Det har vært kjempe deilig. Susanne hadde også fri idag, noe som passet helt utmerket :) Vi hadde bestemt oss for å ta tuben til Ealing Brodway, for å shoppe der. Der har de nemmelig de samme butikkene som de har på Westfield og i Oxford Street, det som er forskjellen er mangelen på turister. Så idag har jeg shoppa vilt på Primark, uten 50 andre damer rundt meg som skal se på samme genser. Så viss dere tar turen til London så anbefaler jeg plassen :) Spisesteder var det verre med, vi fant søren meg ikke en eneste cafè i nærheten. Og når Julie ringte for å si at vi skulle dra allerede klokken 4, så bestemte vi oss for å dra hjem istedenfor. Så jeg ble ikke helt ferdig med shoppingen, men det tar jeg lett igjen en annen dag :)

Klokken 4 gikk Inger, Julie, Anders og jeg ut av døra på K. Målet var IMAX kino ved Waterloo, og filmen som var valgt var Harry Potter. Selv om jeg ikke har sett de to filmene før denne siste så hang jeg meg på. Vi var blitt enige om at vi skulle gå å spise før filmen begynte, men heller ikke på Waterloo var det enkelt å finne spiseplass. Vi sulla rundt om kring, å plutselig så vi London Eye! Jeg for min del ble litt sjokka, ante ikke at vi var i det området :p Vi fant til slutt en koslig restaurant, med meget god mat! Jeg spiste en salat med reker, avokado, tomater og mango(!!), den som kom på å blande disse tingene må være et geni! Knall godt :)
Så var det kino tid, og jeg fikk meg enda et sjokk. Jeg visste på forhånd at kinoen var stor, men HALLO! Den var helt gigantisk. Jeg leste en plass etterpå at lerretet er 20m høyt, noe som tilsvarer 5 dobbeltdekker busser! Og vi hadde plasser på første rad, hehe, vi satt med hodene rett opp! Vi fikk også utdelt noen fancy 3D briller, og når filmen begynte satt hele salen og lagte morsomme lyder. "Wooow!", "æææ!" er gode eksempler. Selv så merket jeg at jeg prøvde å trekke meg unna når tingene kom nære, ikke at det hjalp akkurat :p Heldigvis om jeg får si det, så var ikke hele filmen i 3D, ble litt slitsomt siden vi satt på første rad... Men filmen var god, selv om jeg ikke har sett de 2 siste filmene før denne. Jeg gråt til og med! Haha!

Når vi kom hjem til K, hadde Ida og Marie lagt god fajitas som de hadde spart til oss, og litt skoleboller :D NAM! Mangler ikke på god mat her i huset nei!

Imorgen skal de andre skal ut for å si hade til Ida som reiser på fredag, mens jeg og Anders skal ha senvakt.. Men planen er å gjøre noe gøy på dagen da :)

Det var dagen min idag, hva har du gjort på idag? :)

3 kommentarer:

  1. hørtes ut som ein kjekk dag! neste gong eg å alex e i london har eg lovd han at me ska på den kinoen ;D

    igår hadde eg nattevakt.. så va kje så mye å gjør for meg.. låg å leste harry potter på benken ^^

    SvarSlett
  2. Haha, seriøst, sei at han må gleda seg! Det va heilt sykt!! :D
    Fælt t nattevakter du har? Deiligt å ha fri på dagen då eller? :)

    SvarSlett
  3. hehe, gå på kategorien oppskrifter, så e det den med vaniljekrem :) den eg suns e best ^^

    et tips: når du ska svara sånn e det greit å gå inn på bloggen t dei så har skreve t deg å skriva der, sånn at det e enklare å legga merke t ^^ sånn eg gjør jaffal :D

    men ja, masse nattevakter ja.. e greit o da :) men såve kje fullt så godt på jobb som hima, c e litt slitsomt :) men ja, deiligt med fri. kor mange timar i ukå jobbe du ca?

    SvarSlett