Sider

onsdag 8. juli 2009

En liten(?) oppdatering

Dagene går så fort, og det skjer så mye at jeg må se i boka mi hva jeg har gjort når!
Lørdag kveld, etter jobb, gikk Inger, Julie og jeg ut å spiste. Men alle var så trøtte etter en lang dag på jobb, eller en lang fridag, at det ble et lite måltid oppe ved Notting Hill Gate :)

Søndagen begynte med at Julie, jeg og TJ skulle på gudstjeneste i Sjømannskirken. Og det å komme seg til er i utgangspunktet ikke så veldig vanskelig, et bytte på tuben er alt som skal til. Men i helgene så er det ofte arbeid på tuben, og det var det også denne søndagen. Det som er greit da, er at de setter opp ekstra gratis bussen som erstating. Det som ikke er greit er når bussene ikke stopper der det står at de skal stoppe! Så det ble en lang og egentlig morsom tur, men vi rakk frem i tide. Jeg hadde aldri vært i Sjømannskirken før, men hadde sett for meg en ganske stor kirke egentlig. Og selv om den ikke var spesielt liten, så var den helt annerledes enn hva jeg hadde sett for meg. Planen vår, eller TJ sin plan, var at vi skulle gå ned til Themsen etterpå, og følge den bort til Tower Bridge. Arve, som bor på K som fastboende hadde også komt til kirken for å gå turen med oss. Men midt under kirkekaffen så ringte Eli som var på vei hjem fra Norge. Hun hadde problemer med innsjekkingen og TJ måtte gå for å hjelpe henne. Så da ble det Arve som ble tur-guiden vår. Etter noen små omveier(?) så kom vi til Themsen, og fant veien bort til Tower Bridge. Det var en ganske morsom tur, med mye gøy :)

Så måtte vi skyndte oss hjem for Julie og jeg skulle ha senvakt. Vi skulle lage skogsgryte til middag, og ingen av oss visste egentlig hva det betydde, eller hvordan det skulle lages. Vi klarte å få Arve med som kjøkkenhjelp, og middag ble veldig god. Om jeg får si det selv :) Mens vi stod på kjøkkenet kom Anders, den nest siste brikken i staben vår :)
Karamell puddingen som jeg og Eli hadde lagt dagen før skulle vi ha til dessert, og midt under middage kom jeg på at vi hadde glemt å lage kremen. Så det ble vanlig pisket krem istedenfor. Desverre så ble ikke karamell puddingen noen suksess, jeg syns den smakte helt forferdelig faktisk! Hehe, tok to bit og grapsen til resten med pepper og salt osv. Arve sa at viss jeg tok en skje av karamell og pepperpudding blandingen skulle han vaske gulvet, eller vaskingen var det vel egentlig jeg som foreslo. Og for å si det sånn, pepperen gjor ikke puddingen noe bedre! Men nå slapp jeg vertfall å vaske gulvet :)
Etter middag ble det TP spilling i finstua, før forberedelsene til frokosten neste dag skulle gjøres.
Senere på kvelden kom også Marie, så nå var hele gjengen samlet, og alle var på plass :)

Også på mandagen hadde jeg senvakt, så jeg gikk på Westfield med Susanne. Kortet mitt har skapt seg litt, så jeg har ikke fått tatt ut penger, noe som har vært ganske kjedelig. Litt unødvendig å trekke kortet hver gang jeg skal ha noe til £2. Så jeg ringte hjem til mor, som ringte til banken, og de kunne ikke hjelpe. Men heldigvis fant en snill minibank som ville gi meg litt penger, men da var jeg så trøtt og sliten at jeg ikke orket mer shopping :p

Det som stod på menyen idag var fiskegryte med cottage cheese. Også i dag var det Julie som var min medsammensvorne, og vi klarte å svi risen:p Men men, maten ble god, også denne dagen :) Vi er virkelig gode kokker! :D

Tirsdag hadde jeg fri hele dagen, og jeg hang meg på Ida. Vi tok tuben til Oxford street, kikka litt i butikkene der før vi gikk på Nasjonal galleriet. Ida studerer kunst historie, så jeg fikk min egen private guide :) Helt genialt!

De siste dagene har været forandret seg, det er mer overskyet med regnbyger. Men på tirsdag tok det helt av! Det lynte og tordnet, og til og med haglet! Hele London stopte nesten opp et øyeblikk.
På kvelden gikk hele den nye staben + Ellen Marie(som er husmor vikar) og Arve på musikal. Billy Elliot var den utvalgte. Koselig at vi kunne finne på noe alle sammen, ilag :)

I går tok vi turen litt ut av London, til Kent. Vi var invitert på grilling til regnskapsføreren vår, Anne :) Utrolig koselig, og helt ubeskrivelig god mat! Åsså fikk vi kjøre bil! :D Eller sitte på ialle fall, og det var veldig merkelig :p

Idag har kvelden gått til vandring langs Themsen, før vi avslutta med Freia melkesjokolade og te på kjøkkenet :) Ble et voldsomt langt og detaljert innlegg, men er så vanskelig å velge ut bare noe :p

Ha en fin dag videre alle sammen :)

1 kommentar:

  1. så kjekt! :D

    ang. det med bankkort huska eg at det va nogen av dei minibankane så ikkje va noge kjekke.. huske kje ka de hette nå men trur d va noge på B. hmm men dei ville aldri gi meg penger, men resten ville^^

    SvarSlett