Sider

tirsdag 21. juli 2009

Uka som gikk :)

Som jeg har sagt før, tiden går så sykt fort her borte. Det er allerede en uke siden jeg oppdaterte bloggen sist, men det føles som om det var igår... Men her kommer en liten oppdatering av uken som har gått:

Onsdag: Julie og jeg tok en tur til Tower Bridge. Julie skulle leke kunstnerisk, og hadde bestemt seg for å tegne brua, mens jeg skulle leke fotograf. Begge sine planer gikk vel heller skeis, men vi prøver igjen en annen dag :)
På kvelden var det tid for indisk. Jeg, Anders, Inger, Susanne, Ida og Anne tok tuben, central line, til Ealing Broadway, tok bussen der ifra og til Southall, også kalt Little India. Når vi kom av bussen så var det som å komme til en helt annen verden, til India :p Som TJ sier, så kan en lukte karrien med en gang. Vi gikk først en runde rundt i gatene, som solgte for det meste indiske klær og smykker, før vi trakk mot mat området. Restauranten ble valgt, og maten ble bestilt. Anne bestilte forskjellige nan brød og en slags type vårruller til forrett, slik at alle kunne få smake litt på det forskjellige. Etterpå skulle vi bestille hovedrett, og for en som aldri har spist indisk før så var ikke det bare bare. Men det ble til slutt en kylling rett, med mild smak. Maten var nyyydelig! Anbefaler indisk på det sterkeste :)

I helga var det min tur til å ha arbeidshelg. Men på lørdag jobba jeg tidligvakt, så kvelden kunne utnyttes. Ida tok meg, Julie, Anders og Susanne med på en pub som heter Prince of Wales. En super koselig plass, der mennesker av alle slag og aldre går. Vi fikk bord i et hjørne og spilte scrabble. Susanne vant OVERLEGENT, men jeg kom på en god 2.plass :) Etter en stund kjente Ida, Julie og Susanne at det rykka i dansefoten. Anders og jeg kjente ikke dette rykket, så vi gikk hjem til K, mens de andre gikk opp til Notting Hill, på jakt etter et dansegulv.

På søndag var det igjen klart for senvakt, og etter en veldig sein ankomst natt til lørdagen så trengte jeg å sove ut. Jeg våkna i 12 tiden, og fant huset ganske øde, bortsett fra de to tuttene som var på jobb. Det er ganske bra gjort å føle seg alene i et så stort hus som dette, men akkurat da følte jeg meg nettopp det. Jeg bestemte meg for å gå en tur i parken, men igjen kom regnet og ødela for meg. Så da var tv-stua på K en god erstatning, med norske kanaler selvfølgelig ;)

Mandagen kom, og de fleste var tilbake på jobb. Etter jobb gikk jeg og Julie opp til Notting Hill, på jakt etter en balje, vi skulle ha kosekveld, og hadde lyst på fotbad. Men de har verken Clas Ohlson eller Nille her i område, så hvor i alle dager skulle vi finne en balje hver? Og hva i all verden heter balje på engelsk? Jeg må si at det kom ganske mange morsomme forslag oppi hodet mitt på det spørsmålet der. Men balje fant vi, det var verre med grønnsåpe. Det har de ikke her, så viss noen av dere føler for det så kan de godt ta med seg grønnsåpe når dere kommer ;) Men før kosekvelden kunne begynne skulle jeg ha kveldstanker sammen med Inger. Kveldstanker har vi hver mandag, og er åpent for alle som vil. Temaet vårt denne mandagen var Guds godhet. Inger fortalte og forklarte, mens jeg leste opp dikt g bibelvers. Ganske god fordeling, vertfall for min del :)

Så var det fotbadtid! Vi lånte film av Therese, fant frem noe å knaske på, og satte oss på sengekanten. Filmvalget falt på P.S I love you, og selv om jeg har sett den 2 ganger før, så grein jeg som aldri før! Gu for en herlig film!

Dagen idag har vært ganske rolig egentlig, gått en tur opp til Notting Hill, før jeg og Julie lagte Tortollini til middag. Og om jeg får si det så ble det en utrolig god middag!

Imorgen har jeg fridag, så da skal jeg og Susanne ta toget til Ealing Broadway, og shoppe litt der :) Gleder meg!

3 kommentarer:

  1. ei travel, men kjekk uka^^ kansje eg ska ta meg ein tur t India neste gong eg e i london^^

    SvarSlett
  2. Haha, anbefales på det sterkaste xD

    SvarSlett
  3. Gu eg misunne deg , ser ut som du kose deg masse :-D Glede meg te å besøka deg nå Åshild :-) Det ska bli gøy !!

    SvarSlett