Sider

fredag 12. februar 2010

Southampton

Forrige lørdag var det endelig tid for Southampton turen til meg og Marie. Bussturen fram gikk veldig fort, spesielt når begge sov litt. Plutselig våkner jeg av at Marie klabber til meg i armen, vi ser ut vinduet i bussen og ser hotellet vårt blir lengre og lengre borte. Men vi fant ut at vi kunne like godt komme oss til sentrum først, for så å ta buss eller taxi ut til hotellet igjen. Da vi kom ned til sentrum stod bussen i litt trafikk kø, og hva tror du ikke vi ser der med store grønne bokstaver? Joda, ASDA! Mat butikken jeg og Marie har reist ut til flere ganger. Vi måtte nesten le av det er det første vi ser på "ferien" vår :) Vi ble enige om at vi måtte selvfølgelig innom der, og slik ble det. Vi hamstret, Marie foreslo at vi like godt kunne kjøpe masse mat og bare nyte den på hotellrommet, istedensfor å ta taxi inn og ut til sentrum hele tiden. Vi kjøpte kjeks, brød, ost, vin, moreller, chips, dip, mango, oliven, sjokolade, jordbær m.m. Det vi ikke tenkte på da vi kjøpte all denne maten var at vi måtte jo bære på det etterpå... Vi visste ikke helt hva vi skulle finne på, men vi så at det var et kjøpesenter like ved, så vi tok turen innom der. Med hver sine tunge vesker, pluss to fulle handleposer hver var ikke shoppinghumøret på topp. Også bor vi tross alt i London, med Westfield ti minutter unna, så det mangler ikke på shopping mulighetene i hverdagen.
Da vi kom til hotellet slengte vi oss på sengene før vi tok til å skrive brev og lese fransk(Marie, IKKE meg) i baren på hotellet. Etter en stund fant vi ut at vi kunne gå på rommet å sove litt før vi begynte på all maten. Vi hadde jo et helt tv for oss selv, så det ble godt brukt, vi er jo vant til å dele det med 20 andre ;) Klokken 5 begynte vi på det himmelske måltidet vårt. Vi så kanskje 3 filmer totalt, og spiste, sov, spiste, spiste, spiste. Klokken 23 hadde jeg så vondt i magen at jeg måtte legge meg på gulvet! Da hadde vi småspist i over 6 timer!! Utrolig godt, men fytti for en smerte! Absolutt verdt det ;) Da vi la oss rundt midnatt var begge så stappa som overhode mulig, og da vi våknet dagen etterpå var vi igrunn fortsatt mette, men vi hadde jo fått frokostbuffet inkludert i prisen, så vi måtte opp for å teste Hiltons frokostbuffet ;) Og jammen meg klarte vi å få i oss både egg, bacon, yoghurt, muffins, pannekaker osv. Tror magesekkene våre ble godt utvidet denne helgen. Vi måtte sjekke ut av hotellet innen 12, så vi var ute 2 på 12 ;) Vi tok taxi til sentrum igjen, vi ville se havet sa vi til sjåføren. Han smålo av oss og fortalte at det var mer en havn enn sjø, og noen strand hadde de iallefall ikke, men en brygge. Jaja, vi fikk vertfall sett en båt og litt vann :) Vi satte oss på en cafè/restaurant og satt der i 4 timer. Vi leste, skrev brev, spiste enda mer, skrev litt mer før vi til slutt spiste middag. Snart var det tid for hjemreise. Men før det var vi utenfor Ikea, innom buss stasjonen, innom McDonalds(ufrivillig, for buss stasjonen stengte) for så å endelig komme seg på bussen hjem til London :) Det var en utrolig avlsappende tur, og jeg tror aldri jeg har inntatt så mye mat på 24 timer før. Turen kan nok oppsumeres i tre ord; mat, søvn og avslapping :) Helt perfekt!!

Ps; da vi kom hjem hadde de satt av middag til oss, som vi også klarte å spise ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar