Sider

søndag 28. februar 2010

Besøk :)

Forrige fredag, inntok Mor, Inger Synnøve, Solveig, Gjertrud, Hilde og Ida London, og K. Flyet deres var forsinket så de kom ikke før nærmere midnatt. Så det ble kun utvekslet klemmer og litt småsnakk før de kom seg til sengs.
Lørdag var det tid for shopping! Jentene hadde spart opp litt penger selv, og på Westfield fikk de nok å velge mellom. Vi brukte vel nesten en time på Disney butikken, og alle de tre jentene kom ut med hver sin store pose. Men det skal være sagt at posene ikke var fulle ;) Mat er alltid viktig når en er på tur, og på shopping. Vi fant plass i spiseområde på Westfield, og hadde full utsikt over underholdningen i etasjen nedenfor. Kinesisk nyttår ble feiret og brukt som reklame for Kina. På kvelden var de voksne trøtte og jentene var ivrige til å se på det de hadde kjøpt, så kvelden ble tilbragt på K med pizza og snop, og ikke minst OL :)








På søndagen var det overskyet og grått, så da tok vi turen til Science Museum og Natural History museum. Alltid kjekt for store å små når det er knapper å trykke på ;) Vi spiste lunsj på museumet før vi tok for oss en del til. Middag ble det på K før vi gikk på Gelato Mio, hvor jentene fikk bestille hver sin is-meny! Øynene glitret når servitøren kom med tre kjempe store iser. Og alt gikk ned, på en-to-tre! :)

Mandags morgen var det tidligvakt for min del. De andre tok turen til Oxford Street og fikk shoppet resten. Jeg og Marie tok bussen inn til Piccadilly å møtte de senere på dagen. Kinamat buffet stod på menyen i dag. Utrolig koselig å se at familie og venner hjemmefra kommer overens med nye venner her i London. Og omvendt :) Det ble en veldig koselig kveld, med mye mat, nesten litt for mye.

London Eye var det snakk om siden de kom fredagskvelden. Men været gjorde at vi utsatte det alle dagene. Men tirsdag var endelig dagen der. Vi tok bussen ned til Westminister, og gikk bort til London Eye. Jeg er fult og helt klar over at når du oppsøker slike steder så er det mange turister, men HALLO! Jeg følte jeg var i Norge, overalt hvor jeg gikk hørte jeg norsk. Vinterferien i Norge var nok grunnen, men jeg ble uansett litt satt ut. London Eye var gøy, og utsikten var flott, selv om været ikke var optimalt. Selv de med litt høydeskrekk koste seg :)




Etter London Eye tok vi turen til Holborn området. Pancake House var målet. Da vi skulle bestille spørte jeg om du ble mett viss du bestilte en "meny". Servitøren lo litt for seg selv og svarte ja. Da vi fikk maten skjønte jeg hvorfor hun hadde ledd. Det var de største pannekakene jeg noen gang har sett!! Jentene pluss mor bestilte søte pannekaker, med is og saus. Jeg hadde med bacon og ananas. Det var litt rart å se at en kunne ha omtrent hva en ville til pannekakene, alt ifra and i saus til chili con carne(som jeg tror Hilde prøvde seg på). Godt var det uansett, og alle spiste seg gode og mette. For jentene ble det litt for mye tror jeg, all sjokoladen sammen med is og pannekake slo dem litt ut.



Vi dro en snartur hjemmom K før vi gikk på Giraff i Avenuen for å spise middag. Utrolig gode hamburgere! Så var det tid for kveldens høydepunkt, billetter til Lion King var bestilt, og showet startet halv 8. Plassene var bra, og showet var enda bedre enn forventet. Jeg satt med stå-pels under hele åpningsscenen, det var helt fantastisk!! Kostymene var virkelig utrolige og ja, fantastisk er vel ordet som kan gjentas :) Tror alle 7 var nokså fornøyde, og litt trøtte da vi tok tuben hjem igjen.

Onsdag var det kun tid til en kjapp frokost før gjengen ble hentet av taxi. Var litt trist å vinke hade til de, men med noen flotte dager lagt bak oss gikk det greit.
Kjære Mor, Inger Synnøve, Solveig, Gjertrud, Hilde og Ida; Tusen hjertelig takk for besøket, og for noen flotte dager sammen med dere! Jeg storkoste meg alle dagene, dere er virkelig supre alle sammen. Flere av de andre kom bort og sa at jeg var heldig som hadde så hyggelige venner, og det er jeg jammen meg. Gleder meg til å komme hjem til dere når sommeren kommer. Glad i dere alle sammen!!

Ha en super uke ALLE SAMMEN, store som små :)

1 kommentar:

  1. ser ut som du har hatt det kjekt med besøk:D

    SvarSlett