Sider

onsdag 10. juni 2009

Konsentrasjon kom til meg, jeg trenger deg!

Den siste eksamensforberedelsen er i gang, denne gangen til muntlig eksamen. Faget ble samfunnsgeografi, temaet ble globalisering/verdenshandel og problemstillingen ble multinasjonaleselskaper sin rolle i globaliseringen. Fikk vite dette igår, og hele dagen gikk bort i ingenting! Konsentrasjonen forble borte, og distrasjonen var på topp! Utrolig hvor gøy det er å rydde, lese aviser, være på facebook, ja til og med stirre i taket når en har noe viktig å lese til. Men jeg har komt i gang da, power pointen begynner å ta form, og jeg begynner å vite hva jeg skal si. Må bare finne nok relevant stoff til å snakke i 15 min. Det er egentlig de resterende 15 min jeg er bekymret for. Vi har nemlig ikke bok i dette faget, noe som vil si at jeg ikke er helt sikker på hva jeg kan bli spørt om etterpå. Jeg må innrømme at konsentrasjonen har vært borte fra dette faget hele skoleåret. Læreren er en genial bergenser som minner om Sid i istid, og som ikke har brydd seg om vi følger med eller ikke. Som har ført til at jeg og min kjære medelev Margrete har brukt uendelig mange timer på facebook eller med å spille Quizland i disse timene. Grunnlaget og kunnskapen i dette faget er med andre ord ikke helt på topp :p MEN, jeg tror det skal gå bra, jeg er ikke redd for å stryke vertfall ! :) ...tror jeg....håper jeg :) Haha!
Ellers går dagene, og det nermer seg avreise. På lørdag skal det visstnok være en avskjedsfest for meg, arrangert av mine fantastiske venner :) Det blir nok gøy, og jeg gleder meg! Selv om mye er blitt holdt hemmelig for meg... :p
Nei, de multinasjonale selskapene venter på meg! Ha en fin dag alle sammen, og til dere andre som skal ha eksamen, LYKKE TIL! :)

3 kommentarer:

  1. Lykke te Åshild :-D Du klare det nåkk fint :)
    Glede meg masse te å besøka deg i Londooon!:D

    SvarSlett
  2. Masse lykke te!:D

    Å hvis det ikke går så bra for meg på eksamen så har eg hvertfall noe å se fram te, mangen besøk i London :D

    SvarSlett
  3. Takk takk! :)
    Lykke t du og Stinemoor! <3 Tror det går fint eg :)
    Og glede meg masse masse t begge to komme på besøk! :D

    SvarSlett