Sider

tirsdag 30. juni 2009

London, I'm hooome! :)

Da var jeg endelig på plass! Etter en lang reise(som bare virker lang for jeg var aleine) og 6 kg overvekt som kostet 900 kr(!!!), kom jeg frem til KFUK-hjemmet akkurat tidsnok til middag. Tor Jarle introduserte meg til forskjellige folk, og jeg tror aldri jeg har møtt så mange hyggelige og åpne mennesker på en gang før. For en gjeng! De ettåringene som har jobbet her i år har ikke reist hjem enda, og det er også ei som heter Ida Kamilla som skal være vikar her i sommer. Etter jeg hadde spist middag ble jeg forvist til rom 21, det er det rommet som brukes i krise tilfeller, og som stabs rom. Dette rommet skal jeg dele med Inger frem til imorgen.

Ida Kamilla spørte meg etter middagen om jeg ville være med til Hyde Park, på konsert. Selvfølgelig ble jeg med! En halvtimes pause til å ringe mor og si at alt er bra var alt jeg fikk tid til før jeg satt på bussen på vei til konsert. Ida fortalte at det var en relativ ny festival som går av stabelen akkurat nå, og i kveld skulle Bruce Springsteen spille. Da vi kom til Hyde Park møtte vi Ina som er en av ettåringene som skal reise hjem nå. Hun hadde funnet seg en ny venn iløpet av dagen, Kris/Cris. Kjempe søt dame fra Tyskland. Ida og Ina fikk ideen om å kjøpe inn til en liten piknik og sette oss utenfor konserten. Jordbær, chips, sjokolade og litt vin ble menyen. Ida hadde tatt med teppet, og vi satt og hørte nesten hele av den over 3 timer lange konserten. På den siste sangen åpnet de av en merkelig grunn dørene, og folk stormet inn på konsert området. Vi pakket tingene våre kjempe fort, lot teppet være igjen, og sprang alt vi kunne inn. Vi presset oss fram, og kom faktisk ganske nær scenen. Vi ble stående da alle andre gikk ut, og for et rot som lå igjen på bakken! Det var et hav av flasker og søppel!

Etter konserten bestemte vi oss for å gå hjem til K. Inger, som jeg skal være ettåring med skulle komme så vi ville ønske henne velkommen. Vi skulle egentlig ta bussen eller tuben hjem, men når 40 000 mennesker skal gå hjem på en gang blir det litt overfylt, så vi bestemte oss for å begynne å gå. Vi hoppet til slutt på tuben. Ida og Ina tok meg med på Castle, vår lokale pub, før vi satte kursen hjem. Inger kom akkurat etter oss, så det var perfekt timing. Vi var stup trøtte begge to etter en lang reise dag, og vi skulle på jobb tidlig dagen etterpå, så vi gikk og la oss.

Dag 2 begynte klokken 07.00! Da var det ned på kjøkkenet for å lage frokost, for så å gå løs på dagens oppgaver. Alt ifra å vaske trappene, gjør klar rommene, lage til lunsj osv. Jobb dagen var over 14.30, og da hadde de gamle ettåringene sport om vi ville være med til Leichester for å se Johnny Depp. Hehe, selvfølgelig ville vi det. Vi stod i over 1 og en halv time før han kom. Alle så han, utenom meg! Jeg ble så opptatt av å få tatt bilde, at jeg glemte å se etter han. Og ikke fikk jeg et bilde heller! Men men :p

Så dagene er fylt med mye spennende, og mye nytt. Savner dere der hjemme, men har det UTROLIG gøy!

I morgen reiser Andreas hjem, og da får jeg rommet mitt. Gleder meg kjempe masse!! Skal bli så gøy å henge opp bilder, og pakke ut av kofferten! Og i kveld kommer ettåring nr 3, Julie :)

Kos dere i sommer varmen :)

4 kommentarer:

  1. så bar du har det kjekt!
    misune deg! :)

    SvarSlett
  2. Åshild!! eg e så misunnelig! konne jort nesten alt for å verr i dine sko akkuratt nå<3 kan nesten kje venta te å komma på besøk:D du må ha det kanon der borte<3

    kleem Hannemoor :D

    SvarSlett
  3. ÅÅ, så utrolig artig å lese! Du er kjempflink å skrive. Nå sitter jeg her og tripper! Herlig, herlig, heerlig!! :D

    SvarSlett
  4. Hannemoor: Glede meg masse masse t du komme! Då ska me få det gøy!
    Marie: Gleder oss til du kommer Marie!! :D

    SvarSlett