Sider

søndag 28. juni 2009

Siste innlegg fra Haugesund(for denne gang iallefall)

Det nærmer seg skummelt avreise. Om et døgn er jeg på plass i min nye hjemby! :D

Dagen idag har vært en merkelig dag. En stor salat, eller berg og dalbane av følelser har preget dagen til det fulle. Jeg har vært på is-piknik med Gjertrud, før jeg var innom en siste gang på jobb for å levere nøkler og tømme skapet. Litt trist å gå ut av butikken en siste gang, men jeg kommer tilbake!
Pistasjis-piknik

I ettermiddag kom hele familien på besøk, med mors hjemmelaget pizza og norske jordbær :D Det gikk ikke helt opp for meg at jeg skulle si hade før de faktisk skulle gå. Jeg, Kristin, Tove og mor satt å grein alle sammen. Stakkar Eirik, han skjønte ingenting, og trodde jeg grein for han ikke ville gi meg en klem. Ikke greit for en 3 åring å skjønne alt rundt seg. Men jeg fikk da en god klem og kyss både fra han og Norah. Tror det er noe av det verste jeg har gjort til nå, og si hade til de 4 små var helt forferdelig! Selvfølgelig har det vært trist med alle de andre også, men det var grusomt!

Norah og Eirik

Igår kveld, etter at alt av alt var stengt kom jeg på at jeg ikke har vekslet inn til pund! Er det muliiig? Årh, det er egentlig så lite typisk meg å glemme noe sånn. Så i natt, kvart over 2 var jeg og Kristine på jakt etter en minibank der det gikk an å ta ut pund. Tror du det finnes i Haugesund? Neeei! Men jeg fant ut idag, at jeg mest sannsynlig kan ta ut på flyplassen imorgen :)

Mor spørte meg i kveld når jeg måtte være på flyplassen imorgen, jeg tenkte at det står sikkert på boarding card'et mitt. Problemet var at det jeg hadde printet ut var ikke noe boarding card! Fikk litt panikk da for å si det mildt. Men mor visste råd, og vi kjørte til kirken for å printe det ut :)

Så var det endelig tid for litt seriøs pakking, jeg har utsatt det lengst mulig. Men siden jeg faktisk reiser imorgen måtte jeg jo nesten sette igang. Rommet mitt har vært ganske kaos de siste ukene. Den gedigne kofferten min står mitt på gulvet, og det ligger klær overalt! Jeg hadde avtalt med Vilde at jeg skulle være med henne i kveld. Hun reiser til Tallin så jeg får ikke sett henne imorgen før flyet går. Så jeg satt midt i alt kaoset da hun kom. Vi begynte å snakke da døra til rommet mitt ble revet opp, og der stod Ida og Kristine og ropte "Overraskelse!" :D
Hihi, de hadde bakt kake, og hadde med kort, ja til og med pakker! Så da ble jammen meg pakkingen enda mer utsatt. Jeg fikk en London guide bok av de, og en kjempe søt bamse av Kristine. Jeg hadde egentlig sagt hade til Kristine i natt, men det gjor det egentlig bare enklere å si hade idag. Etter hvert kom også Julie på besøk :)

Bamsen jeg fikk av Kristine <3

Og da begynte jeg å pakke, med meget god hjelp av Ida, Vilde og Julie. Tror jeg faktisk er ferdig nå, mangler bare tannkost.
Et par kg overvekt er det riktignok, men jeg satser på at de enten lar det gå, eller at det ikke koster så veldig mye. Hele 6 par sko har blitt pakket, av en samlet sum på langt over 40 par. Julie og Vilde var brutale, men tenkte komfort og farger når de hjalp meg til å velge ut de heldige som får være med til London.
Nå har de forlatt meg til meg selv alle sammen. Det var tårevåte avskjeder også i kveld, i allefall for meg og Vilde. Kjenner jeg er helt skutt, og har vondt i hodet etter all grining.. Heldigvis skal Ida(etter planen) komme innom imorgen :)

Nei nå får jeg prøve å gå gjennom alt jeg har pakt, i hodet vel og merke. Håper ikke det er noe stort og tungt jeg har glemt.

Jeg kommer til å savne dere alle sammen! Jeg er kjempe glad i dere alle, venner og familie :) Neste innlegg kommer forhåpentligvis fra London :) <3<3<3

2 kommentarer:

  1. go tur åshild! :) det e nok tongt nå, men tenk kor kjekt det blir å se alle sammen ijen :D

    SvarSlett
  2. go tur åshild:)kos deg masse!!! du trenge ikje ver trist for dei hima, tiå komme t å fly deg forbi å plutselig komme tiå når du grine fordi du må him;) hilsen helgis :)

    SvarSlett