Sider

torsdag 25. mars 2010

Smell it!

Under den varme delen av året er det en helt spesiell lukt i London. Jeg klarer ikke å forklare hva det lukter, eller hva det er som gjør at det lukter på den måten, men det lukter London! Den lukten var her de første to-tre mnd etter jeg flyttet her til, og jeg kan nå med stor glede fortelle at lukten er tilbake! :) Det må jo bare bety at nå er det vår, varmt og snart sommer? I går var det hele 16 grader i skyggen utenfor huset her. Det er jo nesten sommertemperatur i Haugesund det... Varmen og lukten gjør at jeg får sommerfugler i magen, og det slår meg at jeg faktisk bor i London. Jeg elsker London på denne årstiden, og jeg elsker den enda mer om sommeren. Kjære alle dere som skal til London iløpet av neste halvår; gled dere, ingenting slår London nå! Hehe, jeg tror jeg kan si at min kjærlighet til London er stor, og bare blir større og større. Kanskje jeg skal kjøpe en I heart London t-skjorte? Hehe, eller ikke...
Det var nok en ny rekord i hvor mange ganger ordet London ble skrevet i et avsnitt ;)

Idag spiste jeg lunsj i parken, og det var påskeliljer overalt! :)

Så over til litt oppdatering på hva jeg har gjort siden sist. Søndag 14.mars var alle ettåringen samlet hjemme hos Anne. Vi så filmen "Julie og Julia", utrolig søt film! Også spiste vi ost, kjeks og enda mer ost og kjeks :) Da vi satt på toget hjem gikk det opp for meg at dette kanskje var blant de siste gangene at bare vi ettåringene var samlet, alle sammen. Ekkel tanke!

Mandagen var det filmkveld på rom 27, og dagen etter gikk jeg og Marie på Whole Foods før vi satte oss på gresset i Kensington Gardens. Piknik sesongen er altså godt i gang ;) På veien hjem gikk vi innom Ryman og kjøpte hver vår kladdebok. Vi lager jo mye mat her på K, og mye god mat om jeg får si det selv. Og selv om vi kan kopiere og printe ut oppskriftene fant jeg og Marie ut at det er enda mer koselig å skrive de for hånd. Så om kvelden(og natten) ble det kokebok laging og oppskriftskriving! Min kokebok er rosa, selvfølgelig vil kanskje noen si, jeg synes vertfall den er finfin. Og ser for meg at den blir brukt selv 40 år fram i tid :p Haha!


I helgen som var(for snart en uke siden vel og merke) hadde jeg frihelg. Fredags kvelden gikk til å bruke kokeboka for første gang, fylte horn med sesamfrø ble testet ut, og det var jammen meg godt! Så vi satt og gomlet horn til filmen Hair. Siden musikalen nå blir satt opp i London tenkte vi at det kanskje var lurt å se filmen først. Jeg satt å måpte hele første halvdel, for noen sanger og tekster de har!! Er det mulig?? Hvordan kan noen skrive slike ting? Jeg ble helt satt ut, for en super rar musikal!
En musikal som ikke er rar derimot er Wicked! Jeg og Marie var på den for andre gang på lørdagen. Wicked har litt Disney preg over seg, og handlingen er lagt til Oz, som i "The Wizard of Oz". Absolutt en familiemusikal, men de spiller mye på ord og ordfeil så det er kjekkest når en kan engelsk ;) Musikken er desverre ukjent for de fleste, men viss du skal gå på den går det fint an å høre på sangene på youtube, de fenger lett ;)
Etter musikal gikk vi rett på pub, Churchill Arms. Der bestilte vi thaimat og drakk Pimms. Etterhvert kom både Anders, Maya og ikke minst Mette. Mette har vært i Spania i over en uke, så det var utrolig godt å se henne igjen! :)
Marie og Anders på Churchill Arms :)

Søndag er en herlig dag, spesielt når en har fri ;) Etter en god frokost var det kino som stod på programmet, "The Bounty Hunter". Så at filmen hadde fått terningkast 1 i Dagbladet, og jeg må si at det fortjener den ikke! Vertfall en 3 eller 4. Uansett, etter kinoen var det noen butikker som ble besøkt, måtte nemmelig få tiden til å gå fram til jeg skulle møte Gjertrud og Anna Reidun. Marie var med, og sammen gikk alle 4 opp tl Churchill Arms, igjen, for å igjen å spise på thaien :) Besøket syntes det var god mat, og vi skravlet som vanlig, mye... ;) Etter middagen gikk vi på Hillsong, der det var en gal gal gaaaal mann som holdt preken. Bortsett fra det var Hillsong bra som alltid :) Bare litt kjipt at det var han som prekte da det var første gang for de tre andre på Hillsong. Men tror de likevel fikk et godt inntrykk, håper jeg ;) Etter Hillsong tok vi turen til K, og søndagskaken. Anna Reidun og Gjertrud fikk sett hvor jeg bodde, og vi satt å pratet på rommet mitt lenge. Faktisk for lenge, jeg kom ikke på at det var søndag og at tuben stopper tidligere, så jentene endte opp med å ta buss til byen, for så å ta taxi til hotellet.. Jeg må si at det var utrolig godt å se dem igjen, jeg storkoste meg hele dagen!

Denne uken har det egentlig ikke skjedd så mye, Hanne var innom en liten tur på mandag. Alltid koselig å se henne :)
Tirsdag brukte jeg godt over en og en halv time på skype med gode Margrete :) Alltid godt å høre stemmen hennes! Vi snakket om neste år, og året etter der igjen. Jeg gleder meg til årene som kommer :D
Igår skulle vi egentlig en tur ut på pub, men Mette hadde vondt i hodet og jeg var blank på øynene, Marie var den eneste som var frisk og våken. Så det endte opp med nok en filmkveld med Marie på rom 25 :) Og mens jeg er inne på film! I oktober da jeg reiste hjem tok jeg med meg en del filmer hjem, det samme i jula. Og når mor og de var her i februar fikk jeg sendt noen med de også, likevel så er filmrekken like lang! Tror den er magisk jeg :)

Ha en strålende fin dag alle sammen, og til dere som nå får påskeferie; nyt den!! :)

3 kommentarer:

  1. Åahild:) jeg savner deg, kosli å høre hvordan du har det:) utroli lenge siden nå!

    SvarSlett
  2. Hei Åshild! Gleder meg til du kommer hjem og skal lage alle disse gode rettene du har i kokeboka di. Hurra, mor får fri fra middagslaging i sommer. Detta ska bli bra!!!
    Klem fra mor

    SvarSlett
  3. Åhh. I can almost smell it! Det høres himmelsk ut. Her er flere meter snø og supert skiføre .... Hils Marie. Klem fra Siri

    SvarSlett