Sider

tirsdag 30. mars 2010

Blåmiddag :)

Først må jeg bare si at kvelden i kveld har vært en av de beste kveldene i mitt London liv! For i kveld har vi vært på blåmiddag med staben. Det vil si at de voksne, Mette, TJ og Anne har den siste uka planlagt kvelden i all hemmelighet. Det vi fikk vite var at vi skulle være inne, og at antrekket skulle være hverdagslig, men pent. Da vi alle var samlet nede i gangen fikk vi 4 konvolutter av Anne og Mette. Dette var 4 forskjellige poster, hver med en rebus, som til slutt skulle føre oss til kveldens sted. Med det gikk vi 6 ettåringene ut fra K, med lite peiling på hvor vi skulle.
Post nr 1 hadde ord som "Nederlandsk grønne eng" og linjen med nissens farge. Dette førte oss til Holland Park tube station, hvor vi åpnet post nr 2. Husker ikke helt hva som stod, men vi skulle iallefall til Notting Hill. Post nr 3; Ta gressets farge linje videre. Husk å pasere den kongelige rettsal. Endestasjonen skulle være tennisens hoved-ett-eller-annet, og stasjonen vi skulle av på var et fotballag sin hovedgate. Dette vil si at vi skulle ta district line videre, vi skulle forbi Earls Court, endestasjonen på tuben skulle være Wimbledon, og vi skulle av på Fulham Broadway. Da vi kom av en stappfull tube åpnet vi 4. og siste post. Vi skulle finne et dyr som finnes over store deler av verden, men desverre ikke i Norge. Og når vi fant det ville det ha byttet farge. Hello BLUE ELEPHANT!!

The Blue Elephant er en thai-restaurant som hører til en internasjonal kjede. Den i London ligger i Fulham Broadway. Restauranten er stor og egentlig ganske populær, både blant vanlige folk og blant folk som ikke er så vanlige. Anne hadde blant annet sett Robbie Williams forrige gang hun var der. Jeg vil si at det er en litt fin restaurant, hvor de f.eks legger servietten i fanget ditt, og hele tiden sørger for at du har noe i glasset. I like it! Stort utvalg på menyen, med kylling, and, lam, fisk, vegetar osv. Og når vi er inne på temaet vegetar så må jeg bare fortelle om Marie og Anders, de begynte nemmelig et lite veddemål igår om å holde seg unna kjøtt. Marie må holde seg unna is i to uker viss hun brøt, og Anders søtsaker. Jeg gjentar, denne avtalen/veddemålet ble startet igår! Siden vi var ute å spiste på en så god restaurant ble de derimot enige om at avtalen ikke gjaldt utenfor K sine 4 vegger! Haha, luringer? Mat ble det vertfall på oss alle, både hovedrett og dessert. Jeg bestilte kylling som kom i en halv ananas, med babymais, ananas, løk og paprika. Utrolig godt, og veldig kult at de brukte anananasen som fat :D De hadde også laget en fin blomst av kålerabi! Se;

Marie spiste red curry chicken :) Ps; ny skjorte, kjøpt idag :D


Til dessert bestilte jeg sjokolade mousse. De andre var litt mer eksotiske og prøvde thai desserter eller thai inspirerte desserter ;) Mye av Inger sin dessert var pakket inn i bananblader, og Anne hadde is med litt andre smaker enn hva vi kanskje er vant med.



Søte Inger med blomst i håret :)

Vi satt lenge å koste oss på restauranten. TJ spørte om alle hadde penger på oyster cardet sitt til turen hjem. Noe jeg ikke hadde, men det skulle vi fikse med å gå innom tubestasjonen, var svaret jeg fikk. Anne og Mette snakket om at Anne ikke skulle samme vei som oss, og dermed ikke skulle ta bussen med oss. Da vi gikk fra restauranten begynte TJ og Anne å viske. Inger reagerte på at vi gikk motsatt vei enn til tuben, og Anne oppførte seg rart. Jeg så en lang hvit limosin, snudde meg til Marie og sa "haha, kanskje vi skal ta limo hjem", en halv latter var alt jeg fikk som svar, ok, dårlig spøk tenkte jeg. Anne går over veien, oppfører seg rarere og rarere. Setter kursen mot limoen. Det kan ikke være sant? Kan det? Skal vi? Neeeei. JOOOOOOO! JAAA!! HURRAA! HYYYYL! Latter, smil, hopping, latter, dansing, latter, smil og enda mer latter. Vi skal ta limosin hjem til K! Jeg gjentar, LIMOSIN HJEM TIL K!! Bilder ble tatt, de fleste dårlige, siden ingen av oss hadde orket å tatt med kamera(med untak av Inger). Inn i limosinen, champagnen ble åpnet og meldinger ble sendt hjem. "Haha, gjett kim som kjøre rundt i London i limosin og med champagne i håndå". Svarene jeg fikk var:
-Har du blitt Londonkjendis? -.....har det rabla for deg? -WHAT???? Koffer?? -Så gøy, kim flerre enn deg?.
Haha, utrolig morsomt å se hvor forskjellig folk svarer.
Men der satt vi da, alle 9. I en lang hvit limosin, og kjører gjennom Londons gater. Første stopp ble Buckingham Palace, for å si god natt til dronningen! Der gikk vi ut for å ta litt bilder, og få samlet hodet med frisk luft. Jeg kan ikke forklare det, men det var så utrolig urealistisk. Samtidig fikk jeg en helt syk energi, en egen Londonenergi! Videre kjørte vi forbi Trafalgar square, vinket til statsministeren(dog feil side av veien) ned mot Themsen, forbi Westminister, Big Ben, London Eye og bortover til Charing Cross. Der slapp vi Anne av, hun skulle ta toget hjem. Hehe, utrolig nedtur, å gå ut av en limosin og inn på toget. Vi andre fortsatte limoturen. Jeg og Marie satt med hodene ut vinduet og ropte og jublet til alle rundt oss. Det eneste som er litt kjedelig er at de som bor i London er så vant med å se limosiner så de reagerer ikke lengre når de kommer kjørende. Derfor var det ekstra gøy når noen vinket tilbake eller smilte :) Oppover mot Knightsbridge og gjennom Kensington high street gikk turen videre. Der var det en skoleklasse som gikk, og endelig fikk vi reaksjonene vi hadde håpet på. "Look, a limo!!", også vinket alle barna :D Huuuurrraa! Marie vinket fint tilbake og ropte hallo. I det limoen svinger ut av Kensington h.street skjønner vi at turen snart er over. Vi runder svinger opp gata, og stopper så fint utenfor nr 52 og det norske flagget. Melding hadde vi sendt til Maya, så hun stod i døren, litt sjokka, og jeg tror hun var en smule sjalu xD haha!
For en fantastisk kveld, med fantastiske mennesker!! London & K in my heart!! Londonlivet er uten tvil elskbart.
Her er et par dårlige bilder, håper å få noen av Inger eller Mette, men dere ser vertfall limoen :)

1 kommentar:

  1. aaaaw barbie
    dette fortjente dere (Klart jeg ogsaa hadde fortjent noe lignende men det er ikke poenget) Poenget mitt er at dere er HOTTE
    The end!

    SvarSlett