Sider

torsdag 24. juni 2010

Ascot

Etter å ha bodd i Holland Park i snart et år så kommer det å menge seg med fiffen som en naturlig del. Forrige onsdag var vi en gjeng på 16 stk som dro fram finstasen og ikke minst hattene før vi tok toget til Royal Ascot. For dere som ikke vet hva dette er så er det dronning Elizabeth som arrangerer veddeløp, en gang i året, over 5 dager. Vi hadde fått billetter gjennom ambasaden og hadde billetter til Royal Enclosure. Tog turen opp var kjempe morro, vi hadde smørt lakse og agurk smørbrød kvelden før, og med litt champagne og jordbær ble turen topp! Da vi kom frem satt vi å nøt solen og utsikten til alle de rare og flotte hattene. Etter hvert måtte vi stille oss opp for å se når dronningen kom. Og jada, dronning Elizabeth var 2 meter unna meg :) Så var det på tide å vedde på hestene. Siden vi var så mange fordelte vi hestene slik at vi var garantert å vinne. Innsatsen skulle vær £2 per runde. Folk var helt gale når hestene løp! Under løp nr. 2 var jeg og Marie oppe på tribunen, og i det jeg ser utover banen ser jeg at hesten min ligger i tet! Marie ble mer ivrig enn meg og stod nesten å hoppa og heiet. Min hest og en annen rykket i fra og det var de som kjempet om førsteplassen. Jo nærmere mål, dess mer ropte Marie. Hesten min VANT!! Først etterpå fant vi ut at den andre hesten var Marie sin, haha! :) Men jeg vant £8! Hurra! Pengene gikk inn i felleskassa som skulle brukes til Afternoon tea. Dagen gikk fort, mange mennesker og hatter å se på. Hestene var der også selvfølgelig... Da det var på tide med afternoon tea stod vi en gjeng å ventet på de andre. Da kommer det fra Inger "Det er litt surrealistisk når Dronning Elizabeth plutselig går forbi som ingenting". Og jo visst, der kom dronningen gående som ingenting. Hun hadde riktignok en hel livvakt flokk bak seg, men uansett, hun gikk der som en "vanlig person". Det som var enda mer morsomt var at på andre siden av dronningen igjen gikk Susanne og Julie. De ante fred og ingen fare, og hadde virkelig ikke snøring om hvem de vandret så naturlig ved siden av. Utrolig morsomt syn! Dagen på Ascot var utrolig flott, jeg storkoste meg, selv om jeg måtte gå med strømpebukse :p








1 kommentar:

  1. Dere var kjempefine. Det er kanskje den eneste gangen du får gå med hatt. Jammen har du fått oppleve mye dette året i London. Klem fra mor

    SvarSlett