Sider

onsdag 9. juni 2010

Orden i rotet

Og nei, for en gangs skyld så snakker jeg ikke om mitt rot! Jeg og Marie hadde senvakt sammen i kveld, pga av lunsjen hos Jannicke :) Og siden vi var to fikk vi oppdrag fra Mette å rydde strykerommet. La meg fortelle litt om dette såkalte "strykerommet". Dette er et rom som ligger gjemt innerst og nederst i huset. Dette rommet blir ikke, tross navnet, brukt til stryking! Se for dere at Donald har funnet nok en unyttig ting i huset sitt, og vil plassere det bort. Neste bilde i serien er sannsynligvis en dør som holder på å sprenge. Akkurat er slikt rom er strykerommet vårt! Og dette skulle jeg og Marie få bryne oss på. Det som muligens ikke var så gjennomtenkt var at både jeg og Marie 9/10 ganger tenker "Kast det!". Men vi begynte, og hvilken aften vi skulle få.

Det hele begynte med at lyset var gått på dette lille rommet, så vi skulle bytte pære. Idet jeg skrur ut skrue nr 2 faller hele glasskuppelen i gulvet, og går i millioner knas!


Allting kan gå itu, men en kuppel kan gå i tusen bitar!



Litt skeptisk, og litt oppgitt...

Vi tenker at vi må jo fortsatt ha lys, så jeg tar ut lyspæren og idet jeg setter i den nye sier det *poff*, *pang* og etterfulgt av to *æææææ*! Jeg stykker slik at også pæren faller i pakken og knuser. Vi hadde glemt å skru av strømmen så sikringen gikk i tillegg. Vi prøver nok en gang, denne gangen med strømmen av, og Marie er den som fikser opp. I det vi skrur på lyset igjen skjer akkurat det samme,*puff*. Vi ringer far og spør hva i alle dager som skjer, og hva vi skal gjøre. Han sier at enten har vi vært maks uheldige med lyspærene, eller så er det noe galt med sokkelen i lampa. Vi prøver en siste gang med en tredje lyspære, vi dytter den ekstra på plass, og vips så har vi lys :D Flinke jenter som kan ordne opp, hæ? :)

Vi begynner ryddingen, men finner raskt ut at dette kan fort bli til en ordning av rotet istedenfor en skikkelig opprydning. Vi går fra å kaste det som er ødelagt, til det vi ikke skjønner hva er og ender til slutt opp med å kaste alt som er stygt! Midt opp i all denne kastingen finner man jammen meg mange gullskatter, bare se her:


Hva i alle dager tenker kanskje du? Ja det tenkte vi også


Partyhattene er på




Marie fikk helt sånn plutselig langt og krøllete hår, på den ene siden :)

Etter 90min, 5 søppelsekker av kun 4 skap fikk vi plutselig nok. Og det er maksimalt hva vi kan kaste uten av noen får hjertestopp her på huset. Så med et halvryddig rom tok vi kvelden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar