Sider

søndag 6. juni 2010

Hei og hopp!

Off da, det er skammelig lenge siden jeg sist oppdaterte bloggen nå. Jeg kan ikke si annet enn at solen skinner og tiden går fort. Men jeg storkoser meg den siste tiden her i London. Det er litt trist at tiden her snart er over, men samtidig ser jeg virkelig frem til høsten. Planene de neste ukene er mange og flotte. Jeg og Marie har blandt annet bestilt billetter til Stevie Wonder sin utekonsert i Hyde Park!! :D

Men jeg skal gi dere en kort, men forhåpentlig god oppdatering.

Torsdag 27: Sju jenter fra K tok på seg finkjolen og de blankeste skoene, hoppet i en taxi til Lasbourough Hotel. Bord til Afternoon tea på et av Londons mest ekslusive hotell var bestilt. Det var litt stas å gå ut av taxien og se pikkoloene stå på rad og rekke. Jeg må innrømme at jeg følte meg ganske fjong idet jeg gikk inn på hotellet. Og det som skjer videre er nesten litt komisk, den første vi møter i lobbyen er ingen andre enn Norges hotell konge; Petter Stordalen! M-O-R-S-O-M-T!
Afternoon tea var flott! Jeg trillet nesten hjem gjennom Hyde Park.

Fredag 28: Igjen ble kjolene tatt på, og høye hæler var obligatorisk. Sex and the city 2 hadde premiere og vi var tolv jenter som faktisk stod i kø for å komme inn i en av kinosalene som en ellers har alene. En utrolig koselig kveld, og bra film! :)

Lørdag 29: En utrolig deilig og avslappende frihelg. Men jeg må si at jeg har følt på at det å være fattig kan være en smule flaut. Hør her!
Lørdagen skulle jeg egentlig leve på £3. Istedenfor endte jeg opp på Grease, og jeg må si at det nye castet har virkelig fått musikalen til å blir BRA igjen :) Etter å ha brukt £20 på musikalen klarte jeg jammen meg å bruke enda mer på kinamat. Men så absolutt verdt synes nå jeg :) Hjemme på K var det MPG fest. Norske flagg var overalt, og snacks var satt frem. Likevel hadde jeg og Marie fryktelig lyst på pocorn og lakris. Men siden jeg allerede var £25.50 på underskudd, så måtte vi finne på noe lurt. Viss det er noe som har irritert meg dette året i London så er det de små brune pengene, 1 og 2 pence. Utrolig unødvendige! Men når en er fattig så disse gullverdt, og iallefall viss en har kastet de bort i en boks i sinne et helt år! Så jeg og Marie gikk på tesco og betalte £2.02 med bare 1 og 2 pence!! Riktignok så gjorde vi dette i selvbetjeningsautomaten, men det tok sin tid... Jeg fikk dog min lakris og var strålende fornøyd.

Søndag 30: Costa was calling! Fortsatt ingen penger, så vi bestemte oss for å veksle inn 6 av de 8 oystercardene vi har opparbeidet oss iløpet av året. Alle oystercard har jo £3 i depositum så det ble jo en del. Men er dere klar over hvor lang tid det tar å veksle inn bare et kort? Det tok så lang tid det! Køen ble lengre og lengre, folk ble mer og mer irritert. Mannen bak luka fortsatte å ta sin tid, men vi fikk pengene våre og ut gikk vi, fornøyde, og litt rød(les tomater). Vi koste oss på Costa nesten hele dagen, men gikk hjem til middag. På kvelden gikk jeg, Maya, Ander, Magnus og Marie på Hillsong. Det er å blir så bra!! Fantastisk steming, en virkelig fin kveld :)

Tirsdag 1.juni: !!!! Det er juni!! Hjelpe meg! 29 dager til jeg flytter hjem! Dette måtte utnyttes og feires. Og det ble det med en busstur til Southall for å spise indisk. Det var så utrolig godt det. Men det er rart å være en plass der en faktisk er i mindretall som hvit.

Torsdag 3.juni: Solen skinner, det er strålende varmt, for varmt! Jeg vet at en ikke skal klage på varmen, men det er fælt å gå opp og ned de 6-7 etasjene våre med et lass av laken og sengetøy når gradestokken viser 26 grader i skyggen!! Men etter strevet kommer belønningen. Jeg, Anders og Inger tok oss en tur på Whole Foods hvor vi kjøpte sushi, jordbær og en rar frukt som smakte overraskende godt! En utrolig herlig dag i solen, jeg storkoste meg virkelig :)

Lørdag 5.juni: Etter en rolig middagsvakt gikk jeg, Anders, Ikram og Marie en tur i parken. Været har vært helt fantastisk i hele helgen, så det var fantastisk deilig å bare sitte på sletta og se på alle de forskjellige menneskene i parken. Det var faktisk tre mennesker som var der med en liten gutt på maks 1 år. Og mens han lille tar seg en tur på egenhånd sitter de voksne å røyker litt sterkere ting enn vanlig tobakk. Er det mulig?? Makan!
Da det begynte å bli litt kaldt tok vi turen til puben :)

Søndag, dagen idag: Nok en middagsvakt er over. Viss du er interessert i en fantastisk middag så anbefaler jeg virkelig "Tilslørt kylling". NAM! Ellers har jeg brukt kvelden til å oppdatere bloggen :p

Imorgen har jeg fri, og da blir det litt sånn "fikse-småting-dag". Jeg skal blandt annet kjøpe ting som jeg skal ha med meg hjem, sjekke hvor mye det koster å sende en eske hjem i posten, kjøpe plakatrør, spise mye god mat :) Dette blir bra!

Prøver forresten å laste opp bilder, men nettet er og blir umulig!

Ha en flott og skinnende dag alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar