Sider

søndag 8. november 2009

Første uka i november

Jeg har vært så sint, så sint! Denne tulle bloggen har ikke ville lastet opp bildene mine, og 3 innlegg uten bilder er da ikke særlig morsomt. Men nå sitter jeg i finstua, og da var det plutselig greit igjen. Så da får jeg benytte sjansen til å fortelle dere om den siste uka.
...Og akkurat når jeg hadde skrevet det ombestemte han seg! Så foreløpig ingen bilder :(

Forrige lørdag: Jeg og Marie bestemte oss for å ta en buss. Valget falt på 228 til Middlesex. Dette er ta en halvtimes kjøretur nordvest i London, altså bittelitt i ødeland. Da vi kom frem så vi ikke så mye mer enn et sykehus ved første øyekast. Men så fikk Marie øye på en stor hvit bygning. Det var et giiigantisk supermarket, som vi tilbrakte over 2 timer på, tro det eller ei. Så nå har jeg begynt på julepresanger :)


Søndags kveld var jeg på Hillsong med kjære Inger :) FANTASTISK stemning! En får en helt syyyk positiv energi av å være der. Som sagt; fantastisk.

Vi har fisk to ganger i uken er her på K, og mandag er en av de. Denne mandagen var det stekte fiskeboller som stod på menyen. Marie, Maya, Margaret og jeg rømte dermed huset og spiste på en kinarestaurant. £8.5 for buffet! Namnam :D På kvelden skulle jeg og Marie ha kveldstanker. Litt seint hjemme fra restaurant, og i full panikk. Vi hadde 40 min på oss til å lage alt klart. Vi skulle ha forskjellige stasjoner der folk kunne gå rundt.Vi hadde en bønnestasjon der folk kunne skrive ned noe eller noen de tenkte på, og velge om de ville at tanken/bønnen skulle bli ødelagt etterpå , eller om det skulle leses opp og bedt for på stabsmøtet. Stasjon nr 2 kunne det tennes lys og følgende dikt stod:
"Om jeg kan be, vet jeg ikke. Og ikke om jeg kan lovsynge. Og om jeg kan tro...tro? Men jeg kan tenne et lys. Dette blir min bønn, min tause bønn."
Videre kunne de se seg i speilet, og det hang positive ord rundt. Til slutt kunne de trekke en hjertelapp med en fin setning eller to på, ta seg en kopp kaffe og en bit sjokolade. Under det hele ble det spilt rolig Sigvart Dagsland musikk, han e jammen meg go` han Sigvart!

Tirsdagen kom og gikk, før onsdagen dukket opp. Og da dukket også politiet opp. Vi fikk besøk av 3 rare politimenn som skulle fortelle oss hvordan vi kunne leve trygt i London. En interessant aften, der han ene om og om igjen omtalte oss som finner. Jaja, vi fikk boller da :)

Torsdag kom og gikk like fort som tirsdagen. Bare at denne dagen lagte jeg fisk på purreseng! Og for de som kjenner meg vet at jeg virkelig ikke liker løk av noe slag. Men av en eller annen grunn får jeg hele tiden slike middager!

Fredag; heeelg!! Jippi pippi! Skikkelig fredags følelse denne dagen, vi hadde lassagne til middag og etterpå gikk på Häagen-Dazs . Fyttipus hvor godt det er! Denne kvelden falt valget på 2 scoops, den ene med baileys smak og den andre var det coockies and cream, og ved siden av hadde jeg crepe. Mmmmm!

Julie har reist til Oslo denne helga og skal være frem til tirsdag, og da må ting gjøres litt annerledes. Så jeg hadde fri igår(lørdag) istedenfor mandag eller tirsdag. Men det har komt sykdom på huset, så jeg fikk leke sykepleier :) På kvelden, eller nærmere natten gikk Maya, Alexander og jeg på kino. Vi så Couples retreat, veldig morsom film :)

Idag er det søndag, det er farsdag i Norge, og Rememberance Day her i UK, evt poppy-day. Så til alle fedre der hjemme: Gratulerer med farsdagen :)
Men så lurer jeg voldsomt på når er datterdagen? Jeg fikk vite at min kjære svigerinne at 14.desember skal bli tantedagen :D Wiii, gleder meg! Det er datoen jeg kommer hjem til jul forresten.. :)

Ha en videre flott søndags kveld, nå venter Maya og banankake på meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar