Sider

tirsdag 25. mai 2010

17. mai!

Nå er det faktisk en uke siden 17.mai, men som jeg har sagt flere ganger før; bedre sent enn aldri.

Dagen begynte med at hele staben var på tidligvakt, 17.mai frokosten skulle være flott. Langbord og dekket på, og med spesielt godt pålegg. Halv 8 var det flaggheising utenfor, både fastboende og turister, hurra for Norge!! Ja vi elsker ble sunget stille, men likevel flott.


Etter en god frokost var bare å få rompa i gir. Vi delte oss i 3, noen tok kjøkkenet, andre begynte på rom og do, mens jeg og Mette skulle bli hentet av Anne for å komme oss til parken. Nå har vi vært omringet av pølser i ukesvis. Uansett hva jeg skulle finne ute på kjøla så var det søren meg pølser i veien. Vi hadde nemmelig bestilt norske pølser, og de kom for en mnds tid siden. Så det var sykt deilig å laste de ombord i minibussen som skulle ta de med til parken. Da vi kom frem til Soutwark park, som var leid for anledingen og som ligger rett ved sjømannskirken, var teltet og bordene våre satt opp. Så det var bare å begynne å sette ting frem, og å få pølsene i gang. Etterhvert kom også resten av staben og showet var i gang.

Dagen gikk så ufattelig fort. Folk var helt galne etter pølser, og solo! Det var 5 køer til teltet og vi var 3 som solgte, så vi sprang fra kø til kø. Utrolig koselig å møte så mange forskjellige mennesker. Noen var på ferie, andre bor her, og noen har bodd her så lenge at norsken nesten er glemt. Vi stod å solgte pølser i nesten 4 timer, men det gikk så fort at en merket ikke at tiden fløy av gårde. Ryddingen etterpå gikk også fort, og vips, så var jobbdelen av 17.mai ferdig.

Etter at alt var pakket ned og de andre hadde kjørt tilbake til K, gikk jeg og Marie på puben The Mayflower sammen med Mormoren og bestefaren til Marie. Marie hadde besøk av de over 17.mai helga. En skal lete lenge etter så søte og morsomme mennesker. Jeg storkoste meg sammen med dem, takk for at jeg fikk være sammen med dere! :)
Etter at vi hadde spist oss mer enn mette gikk de to til sjømannskirken, men jeg og Marie ble igjen på puben og koste oss :)



En annerledes 17.mai feiring, men så absolutt en bra en! Jeg storkoste meg fra morgen til kveld :) Takk til alle som var med på feiringen!

1 kommentar:

  1. så kosligt:) men må vera rart og feira 17 mai i et aent land:)

    SvarSlett