Sider

tirsdag 11. mai 2010

Eastbourne

Det å bo i London er en fantastisk opplevelse, men av og til får jeg en trang til å komme meg litt bort. Og når jeg og Marie har fri på samme dag gir det en flott mulighet til å rømme byen. Mandags morgen var det tidlig opp for å nå toget til Eastbourne fra Victoria. Vi var innom butikken for å handle litt snacks til togturen og selvfølgelig Costa. Turen gikk fort og det var en fin tur vil jeg si, tok ikke mer enn 1.5 time. Solen skinte hele veien, og himmelen ble bare blåere jo nærmere vi kom kysten.

Marie på toget med sin morgenkaffe

Vel fremme i Eastbourne ville vi se havet med en gang. Vi fant ut at det gikk en turistbuss fra strandet opp til Beachy Head, som er en kalkklippe med fantastisk utsikt. Vi hadde sett bilder av disse fantastiske hvite klippene, og hadde bestemt oss på forhånd at det ville vi se. Vi gikk nedover mot til stranden, men for å komme der må en gå gjennom handlegaten i byen. Vi var flinke og gikk ikke innom noen butikker, men fant istedet en utrolig koselig pub! Der satt vi en times tid, jeg leste og Marie skrev brev. Etterhvert vandret vi videre og hadde en liten fotoshoot ved strandkanten før vi hev oss ombord i bussen :)


"Ser du havet vest der uteee"



< 3


Smiiil!

Marie slikke sol



Når man først er turist så kan en ta den helt ut!



Beachy head som en kan se helt ytterst, dette var utsikten på vei opp

Vel oppe, etter å ha kjørt på en utrolig smal og hompete vei, ble vi møtt med herlig syn for et norsk hjerte. Alt var grønt, vinden blåste, solen steikte og det var jorder og hav så langt vi kunne se! Vi ruslet rundt på toppen en stund, tok en del bilder og lå litt i det grønne gresset. N-Y-D-E-L-I-G!! Det var noe helt annet enn Londons bråkete, gråe gater, jeg nøt hvert sekund!


Marie med fyrtårnet og de hvite klippene i bakgrunnen.



Sola er god, sola er toppen! Sola er varm og den bruner på kroppen :)

Etter en fiesta i gresset begynte det å bli litt kaldt, så vi hoppet på bussen ned til byen igjen. Vi ville innom noen av butikken vi hadde sett da vi kom. Ja, jeg skrev at vi var flinke, men bare vent! Vi var innom et par butikker, og jeg kom ikke ut med en eneste pose, og hadde akkurat samme pengesum i lommeboka som da jeg begynte :) Men nå begynte magen å romle. Vi gikk tilbake til den puben vi hadde vært på før på dagen. Maten var så utrolig billig, og utvalget stort! Jeg hadde nachos som forrett, kyllingfillet som hovedrett og verdens største sjokoladekake til dessert! Også drakk vi svensk cider, det var litt kult :D Jeg var stappmett etter dette kalaset, men jammen meg godt. Klokken nærmet seg 6, og da skulle toget vårt gå tilbake til vakre London. For ja, etter en dag ute av byen så er ikke London den værste å komme tilbake til :)



Sjokkosjokk!

Da vi kom hjem var det kveldstanker, ved meg! Hehe, jeg gjorde det enkelt og leste opp en fin andakt fra en andaktsbok som heter "Loved". Men jeg må si at dagen idag har vært helt fantastisk! Jeg skal uten tvil tilbake til Eastbourne. En nydelig by, passe stor også har de SJØ! Hurra!! Anbefaler absolutt byen videre til dere :)
Marie: takk for en SUPERFLOTT dag! Jeg har storkost meg hele dagen :) < 3

1 kommentar:

  1. UTROLIG mange fine bilder!! det så ut som en herlig tur=) <3

    SvarSlett