Sider

tirsdag 4. mai 2010

Besøk av far og farmor :)

Søndags kveld, med et litt forsinket fly fra Haugesund kom far og farmor til London. Jeg møtte de på Liverpool Street før vi tok tuben hjem til K. Det var utrolig godt å se og klemme begge to da jeg ikke hadde sett noen av dem siden jul. For farmor så var dette den første turen til London, så tror kanskje hun var litt spent. Men fytti, hun er en sprek 79 år gammel dame, det skal hun ha!
Kvelden gikk fort, de ble sjekket inn og fikk en liten omvisning på huset, der de også hilste på mange av de flotte menneskene som jeg jobber med. Etter at de hadde fått rommet sitt gikk vi ut i avenuen og spiste på restauranten Giraffe. Har vært der en del ganger og jeg er like fornøyd med maten hver gang :) Så var det kveld, og vi var vel like trøtte alle tre.

Neste morgen stod jeg nok en sjelden gang opp til frokost. Til og med to av de fastboende kommenterte at de aldri hadde sett meg til frokost før!
Shopping var det første på programmet denne dagen. Vi spaserte ned til Westfield, og var der faktisk før de åpnet! Det var en ny opplevelse for et B(om ikke Z)-menneske som meg. Vi brukte nesten 90min på samme butikk, og alle tre fant noe, så det var gøy. Vi spiste god salatlunsj før vi gikk hjem til K igjen. Farmor fikk seg en liten blund, mens jeg og far så etter restauranter å spise på om kvelden. Vi fant en fransk en i Covent Garden området, med en stor og variert meny. Da jeg ringte for å reservere bord tenkte jeg at det var et bra valg, han som tok telefonen svarte med en veldig fransk-engelsk aksent.
Etter at farmor hadde fått hvilt seg tok vi turen til Kew Gardens. En gigantisk botanisk hage, helt nydelig! Både farmor og far har grønne fingre, så jeg tror og håper at det falt i smak. Jeg har kanskje litt mer gul-grønne fingre, altså ikke helt grønne, men storkoste meg. Fra slutten av mai skal de ha en festival der de skal ha en masse sommerfugler! Og da er nok flere av blomstene også blomstret. Park



Vi har fått en elefant ute i avenuen, jepp thats right!



Min søteste farmor :)


I Kew Gardens. Bildet til høyre er fra det ene drivhuset, kalt Palm House.


Farmor og far snakker planter.

Både farmor og far har grønne fingre, så jeg tror og håper at det falt i smak. Jeg har kanskje litt mer gul-grønne fingre, altså ikke helt grønne, men storkoste meg. Fra slutten av mai skal de ha en festival der de skal ha en masse sommerfugler! Og da er nok flere av blomstene også blomstret. Parken er drømmeplass for de som vil leke med kameraet sitt. Så jeg skal få med meg Marie når sommerfuglene er, og bare nyte dagen der.



Far med sitt nye kamera, og fantastiske linse!



Noen av de rare blomstene/plantene vi så.

Vi rakk bare å se en liten brøkdel av hagen, men det vi så var som sagt nydelig :) Vi var en mega kort svipptur innom K for å skifte før vi måtte syndte oss avgårde til bordbestillingen vår. Litt problematisk å finne frem til restauranten, men det var verdt strevet. Det var nyyydelig mat, drikke og dessert der! Far hadde lam, farmor hadde fisk og jeg hadde biff! Saken er biff ;) Til dessert hadde jeg Crème Brulèe, mmmmmhm!! En flott kveld :) Men den var ikke over der nei, farmor kunne jo ikke ha vært i London uten å ha sett Big Ben, Westminister og Themsen. Så vi hoppet inn i en taxi ned til Big Ben, og dermed fikk farmor sett de viktigste serverdighetene på en-to-tre :)



Jeg og far :)



Farmor med Big Ben i bakgrunnen.

Da vi kom hjem etter en busstur i en todekker, var det på tide med pakking. Snille som far og farmor er tok de med seg en hel haug av mine ting! Hurraaaa!! Så nå er det litt småtomt på rommet mitt. Fikk sendt ganske mye og faktisk, så det er bra :)
Tidlig tirsdags morgen var det bare å komme seg til Liverpool street og Stansted. Jeg fulgte dem til tuben, sa på gjensyn der :)

Tusen takk for besøket, jeg har virkelig stoooorkost meg :D Stor klem til begge to!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar