Sider

lørdag 24. oktober 2009

KFUK-hjemmet etterlyser Siri Tønnessen og Hildegunn Mortveit!

Siri Tønnessen og Hildegunn Mortveit rådes å komme til London og KFUK-hjemmet snarest. Grunnen er at døtrene deres ikke har fått grundig nok opplæring i vasking av klær. Ugjerningen skjedde fredag 23.10.09, mellom 20.00-23.00. Siden ingen av jentene har blitt opplært skikkelig bød det på problemer når begge gikk tom for rent undertøy. Jentene bestemte seg for å vaske ilag, på 90 grader. De tenkte at på den måten ble det skikkelig rent. Ingen av jentene hadde spesielt mye undertøy av samme farge, så de hev alt i samme masking. Hvit, rosa, rødt, grått og ikke minst nye svarte truser. Mens undertøyet kokte så fint ute på vaskerommet satt jentene og drev med sitt. Resultate av vaskingen, og sjokket, kom da de skulle sortere dette, og ingen av jentene kjente noen av objektene igjen. Den yngste av jentene fikk dermed idag en ny svart BH, og den eldste har fått mange nye spennende farger på trusene. Den yngste opplevde også å bare vaske den ene sokken av et par, og endte dermed opp med sokker i forskjellige farger. Kanskje dette blir hennes kjennemerke?



Her er en av de håpløse jentene, med sokker i forskjellige farger. Helt til å begynne med var de egentlig rosa med hvite prikker. Nå er den ene lyserosa med grå prikker, den andre skittenrosa med svarte prikker på.

London, 23.10.09 for aashildilondon.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. May-Hilde Akselsen24. oktober 2009 kl. 11:17

    hahahahahaha
    dere er bare så alt for søte:)
    godt jobba!<3

    SvarSlett
  2. En rørende historie fra virkeligheten :)
    Jeg føler et visst medansvar - med tanke på alle lederkursene jeg har hatt for deg. Jeg har allerede lagt temaet "vaskemaskinens gleder og utfordringer" inn som ny forelesning på LiV.
    PS! Da vi var på NL-tur i Spania bodde jeg på rom med Sigbjørn og Geir. De lot seg imponere da jeg faktisk visste hvordan en sånn maskin virket...

    Ha en fin shoppehelg på H&M

    Rune

    SvarSlett
  3. Haha, ja det var vertfall til å grine av ;)
    Ska hilsa t na mor og sei at du tar litt av ansvaret. Og godt å se at du gjør det bra igjen ved å læra det de andre - siden det e for seint for meg ;)
    Hahaha, det e eg ikkje litt sjokka over ein gong! Eller kanskje Sigbjørn, men akkurat som forventa fra Geir :p
    Ha ei fine helg hima:)

    SvarSlett
  4. Kjære Åshild! Detta har du lært. Du blande ikkje rødt, svart og rosa og ikkje vaske du det på 90gr. Eg som trodde at du va heilt utlerte når det gjelde klesvask. Du ska få vaska mye når du komme him til jul, sånn at du lere d.Klem fra mor

    SvarSlett