Sider

torsdag 22. oktober 2009

Lørdagskos og besøk hjemmefra

Lørdag som var tok jeg, Marie og Inger togturen ut til Kent for å besøke vår søte Anne. Jeg og Marie reiste litt før Inger, som var på jobb. Vi ble hentet på stasjonen av Anne, og fikk sitte i BIL! Jippi! Turen gikk først til Morrison der vi kjøpte inn til Fajitas. Dessert i form av Häagen-Dazs is, med Baileys smak ble også kjøpt inn. Det første som møtte oss når vi kom inn i butikken var bananer som hang, ja hang! Haha, utrolig morsomt syn, visste ikke at det var slik de gjorde det på landet :p Også agurkene var morsomme, de hadde kuttet de i to, og stappa de inn i en kasse. Kanskje bare min humor som har gone bad, men det var morsomt! Etter vi hadde handlet hentet vi Inger på togstasjonen, leide film og kjørte hjem til Anne for å lage mat. Det er så fantastisk deilig å komme inn i et normalt hjem. Selv om det er veldig koselig på K, så er det noe spesielt med et koselig hjem.

De to nederste bildene er lånt/stjelt fra bloggen til Marie, check it out!

Kvelden gikk utrolig fort, og vi måtte skynde oss for å nå siste toget hjem. Det var tre mette og veldig fornøyde jenter som vinket hade til Anne, og vendet snuten hjem mot London. Synet som møtte oss når vi kom til byen var et opplyst London Eye, Parlamentet og Big Ben, NYDELIG!
På søndag lagde jeg fårikål til nermer 50 stk! Jeg har aldri vært spesielt glad i lam selv, og ei heller fårikål. Tror faktisk ikke jeg har smakt det før heller(mor?) :p Det første problemet kom da jeg hadde nesten 2kg kjøtt for lite. Jeg hadde fått klare guide lines av Anne om hvordan det skulle lages, og jeg fikk ikke lov å røre i gryta, men passe på at det var nok vann hele tiden. Jeg tok stadig mer og mer vann oppi, men likevel ble den ene gryta brent i bånn. Og ikke bare litt brent, det var et lag på vertfall 2cm med bare svart gørr, som jeg brukte en time på å få vekk! SUKK! Men mat ble det, og mer enn nok :) Folket virket fornøyd, og det var jeg også. Midt under middager ser jeg tilfeldigvis ut av vinduet, og der ser jeg Vilde og Annicken som vinker inn til meg! Jeg slipper alt jeg har og løper opp. Det var sykt godt å se dem, og enda bedre å gi dem en god klem hver.


Annicken og Vilde, søte!

Etter middagen viste jeg dem litt rundt i nabolaget. Mandagen hadde jeg fri, så vi dro på shoppingtur til Ealing Broadway og Westfield. Hele ukelønna gikk med en gang, oups! Selv om jeg har besøk så må det jobbes, tidligvakt har det blitt tirsdag og onsdag, og jammen meg imorgen og på fredag også. Så jeg har fått kveldene med mine søte venner. Vi har vært å spist på Pizza Hut, vandra rundt på Piccadilly og hatt god kaffe på Starbucks. Jentene er London kjente så de har klart seg utmerket på egen hånd. Litt kjedelig å måtte jobbe så mye når en har besøk, men sånn blir det bare. I kveld tok jeg med meg Marie for å møte de og spise(det var bønnegryte til middag på K), og denne gangen ble det kinamat, buffet. Vilde og Annicken gikk på IMAX kino for å se UP, mens jeg takket fint for meg. Imorgen kveld vet jeg ikke helt hva planen blir, men har ikke fått vist dem publivet i London enda, så håper å få det til :)

Til helgen er det nok en jobbehelg, men det blir kos :) Mette er tilbake fra Lanzarote, og Susanne begynner å bli frisk, hipp hurra! Ting er tilbake til normalen :)

Til slutt må jeg bare vise hvilken reklame som henger rundt på tubene for tiden:Merker at en blir litt patriot :p Når jeg var på HMV med Vilde og Annicken ble det stor ståhei når Terkel in Trouble(Terkel i knipe), Dead Snow(Død snø) og Max Manus dukket opp i hyllene, lenge leve Norge! Og Aksel Hennig, som tydligvis er den eneste skuespilleren Norge tror de kan selge til utlandet :p

1 kommentar:

  1. haha, det er så gøøøøy å se norske ting i utlandet:D

    SvarSlett