Sider

søndag 24. januar 2010

Oxford

Klokken er 08.50, det er søndag og det er frihelga mi. 6 timer søvn er unnagjort, og vekkerklokken ringer for 5. gang. Plutselig er klokka kvart over 9, og jeg har bare et kvarter til jeg skal møte Marie nede. Oxford is calling!
Ja, for det er jo sååå langt til Oxford street tenker dere? Jeg mener jo selvfølgelig the city of Oxford, som ligger 90 min nord(?) for London. Ute i avenuen vår går Oxford tube, bussen til Oxford, så det er enkelt å komme seg til og fra. Likevel har jeg brukt et halvt år på å somle meg avgårde. Men idag var dagen! Og for en fin dag vi fikk, da vi kom fram til byen skinte sola. Og vi nøyt den godt med kaffekoppen i hånda da vi ventet på at turistbussen skulle komme å hente oss. Jeg må innrømme at jeg ikke var spesielt høy i hatten da vi stod der med kart ved siden av "The tourist bus" skiltet, og det kom en skokk med gutter forbi, som tydeligvis studerte der. Meeen, er en turist så må en gjennomføre det med stil. Og hva er vel bedre enn å gjøre det på en todekkers, åpent tak og med dårlige øretelefoner? Vi fikk se store deler av byen, som egentlig ikke er så stor, før vi gikk av. Vi vandret litt rundt i bykjernen, før vi fant tilbake til en av europas største bokbutikker. -Kristin, du min kjære søster, du hadde elsket den butikken!! Marie brukte godt over en time på psykologi og fransk avdelingene. Jeg derimot gikk rundt å fant bøker om Norge og mer tullebøker. Men jeg må si at jeg synes synd på de som skal lære seg norsk! Heldige vi som kan det :)
Til slutt fant vi en liten cafe hvor vi spiste før vi vendte snutene hjem til London.



Vi er på plass, med kart og kompass. Og forstørrelsesglass!

Oui Madame! Parle vous anglais?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. aashild! Naa blir jeg nodt til aa pirke litt her, er det google translate som er inne i bildet?;P Parlez-vous francais! Hihi, klemfem sees om ikke laeng! <3

    SvarSlett
  2. haha, neei, det står rett, og jeg har skrevet det ut av eget hode ;) ....faktisk! Men i og med at jeg kan svært lite fransk, kjører jeg heller på engelsk!! :D

    SvarSlett