Sider

tirsdag 19. januar 2010

You don't know what you got, until it`s gone

Gresset er alltid grønnere på andre siden sies det. Og en vil alltid ha det en ikke kan få? Da jeg var liten var jeg alltid misunnelig på de som hadde venner og familie i andre byer. Jeg syntes det var veldig spennende at de fikk reise til besteforeldrene i langhelger og ferier. Selv har jeg alltid hatt både besteforeldre, foreldre, tanter og onkler, søsken(ok, akkurat de var borte en liten periode) og søskenbarn i samme by. Og det var ikke før igår det gikk opp for meg hvor heldig jeg faktisk har vært!
De jeg jobber med her på K begynner å se lys i tunnelen når det gjelder høsten. Og selv om jeg alltid har visst innerst inne at vi ikke kommer til å gå samme vei, bo i samme by, og iallefall ikke samme hus igjen, så slo det meg ikke før i går at det faktisk skjer. Jeg har liksom tenkt at så lenge de ikke vet akkurat hva og hvor de vil så er sjanser der for at vi finner noe å gjøre, i sammen. Men nå begynner kabalen å gå opp for de. Marie planlegger, og det går søren fort i svingen når hun først setter igang! Anders tenker og tenker, og er nær en endelig beslutning. Inger og Susanne har visst lenge hva de vil...
I natt gikk jeg inn til Marie, skulle bare spøre om ting fra TJ. Marie er den personen jeg har vært mest med her i London. Jeg klarer ikke å beskrive vennskapet vårt, og hva det betyr for meg <3 Og tanken på at vi mest sannsynligvis aldri kommer til å bo i samme by igjen ble litt mye for meg. Og det var da jeg innså hvor utrolig heldig jeg har vært opp gjennom åra. De som jeg er mest glad i og som betyr mest for meg har jeg alltid hatt rett rundt svingen. Og jeg ler når jeg tenker tilbake på den misunnelsen jeg hadde på de andre når jeg var små. Gresset er uten tvil ikke grønnere på den andre siden! Jeg har vært så utrolig heldig, og det er jeg veldig takknemmelig for det nå :) Så får jeg ta utfordringen, og godta at noen av de jeg er glad i reiser bort fra der jeg er, og går sine egne veier. Og jeg får heller være glad på deres vegne over at de faktisk har funnet ut hva og hvor de vil. Det er noen flotte, flinke og søte venner jeg har skjønner dere ;)

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar