Sider

mandag 5. april 2010

Frihelg, min kjære frihelg

Det er påske, det er sol og varme og det er vår!
Jeg har ikke så sterke tradisjoner tilknyttet påsken, så det å være i en storby har vært helt greit. På tirsdag kom Judith sammen med noen venniner, og hun hadde med seg en pose fra mor. Opp i posen lå det to melkesjokolade plater, en kolibrimarsipanpølsepakke(det var et langt ord), et kort og ikke minst et discogrønt, glorete påskeegg :) Tusen takk mor :D


Ellers har påskedagene gått fort forbi egentlig. Vi hadde en påskevandring her på K på fredag, og søndagskveld så vi en film som heter "De usynlige" som presten i sjømannskirken hadde anbefalt. Men jeg har jo hatt frihelg som sagt, og selv om skiturene har vært få så har jeg kost meg.
Lørdag var bruke penger- og spise mye mat dagen. Jeg sov først lenge før jeg møtte Marie på Notting Hill. Itzu sushi har åpnet ny restaurat på toppen og vi var ivrige til å prøve. Det vil si at jeg var ivrig. Marie er nemmelig lur, eller det tror hun iallefall. Hun sier hun skal spise sushi også finner hun alltid sushi uten fisk!! Nå betyr riktignok sushi rå ris, og ikke rå fisk som mange tror. Men likevel, alle vet jo at når en skal spise sushi så spiser en fisk! Men jeg tilgir henne, jeg fikk iallefall fisken min. Men vi bestemte oss for å ta sushien med oss og heller sette oss på Whole foods. Vi kjøpte litt brød og ikke minst boller og scones før vi satt oss i 2.etasjen med utsikt over Kensington High street. Utrolig deilig start på Londondagen :)
Dagen fortsatte med kino i Shepards bush. "Remember me" stod på plakaten, vi visste egentlig fint lite om den da vi gikk inn, og jeg tror at akkurat det gjorde filmen bedre. Filmen var trist, morsom, annerledes og slutten var overraskende. Jeg vil ikke avsløre noe som helst, men jeg kan si at både jeg og Marie satt og hulka de siste 5min! Absolutt verdt å se :)
Lørdagen ble avsluttet på The Blue Elephant. Marie har hatt besøk av søsteren Ellen og venninen hennes Marit, og etter mandagens suksess måtte vi ta dem med dit. Jentene var fornøyde, og det var jeg også. Trøtt, men fornøyd :)

Påskemorgen slukker sorgen :) Busstur var planen idag, så med strååålende sol og kvikk lunsj fra mammen til Marie i veska begynte vi turen. De har mange kule navn på bydelene her i byen. Og noen av de plassene jeg alltid har hatt lyst å se er "Worlds end" og "Seven sister". Tenk hvor kult da, og si at du har tatt bussen til verdens ende når noen spør hva du har gjort. Så, innstilit på å se verdens ende(haha), tok vi først bussen til Marble Arch, der jeg var sikker på at jeg hadde sett bussen gå ifra. Men neida, der gikk det ingen buss til verdens ende, men det gikk en til de syv søstre! Å hei, der kom bussen og vips var vi på nye, litt ville veier :) Jeg satt med London, A-Z i hånda, mens Marie satt med kamera. Vi beveget oss stadig lengre nord og lengre øst enn hva noen av oss hadde vært før. Husene ble mørkere og mer murstein, butikkene ble mer shabby og det hang truser til tørk ut vinduene. Velkommen til utkanten av London :) Seven sisters var ganske dødt i grunn. Men hey, jeg kan i alle fall si at jeg har vært der. Det ligger forresten i Tottenham, ja, og det var det vel og si om Seven sistert. Men jeg koste meg på bussturen. Vi tok 4 forskjellige bussruter iløpet av 4 timer. Vi så deler av London ingen av oss hadde sett før, og vi hadde godt selskap i hverandre. Til lunsj(egentlig middag, men frokost for min del) spiste vi på Starbucks i Kings Cross, før vi tok bussen til sentral London igjen. Kanskje litt stygt og si, men det var godt å komme hjem igjen til Holland Park :)


< 3


Jepp, påskesola kom fram i London :)

Kvelden har blitt tilbragt til å se film. Først i stuen med en hel gjeng, for så alene på rommet :) Deilig å koble litt ut en gang i blant...
Imorgen har jeg senvakt, og hodet mitt jobber hardt for å finne på noe å gjøre. Men hei, jeg bor i London, jeg gjentar, LONDON så det skal egentlig ikke være noe problem ;)

God påske(litt sent kanskje) til dere alle!!

1 kommentar:

  1. GO PÅSKE!!! :D
    Hørres ut som om du har hatt ein fortreffelige påske, me masse nytt :) Superspennandes! Sko gjerna ha sitt deg i påsken og, men det e lettare sagt enn gjort. Blir kjekt når du komme te norge igjen :D Nyt andre påskedag te det fulla!
    Hilsa marie ;)

    SvarSlett