Sider

onsdag 28. april 2010

Fridag :)

Idag har jeg hatt fridagen min, som vi alltid har etter en arbeidshelg. Det som er litt kjedelig er at en som oftest har disse fridagene alene. Uansett, jeg våknet til denne nydelige dagen av at Margrethe ringte meg, veldig fin start på dagen :) Jeg kom meg opp og ut, solen skinte og gradstokken viste 18 grader i skyggen. Jeg smørte med meg frokost og gikk i parken. Der satt jeg alene å nøt solen, musikk og den veldig norske matpakken min. Etterhvert kom Marie å holdt meg med selskap. Tor Jarle ringte, han drev å sko bestille flybillett hjem til meg til sommeren. Ikke lett å finne gunstige tidpunkter å reise på, til en ok pris, og til rett del av landet. Men vi endte nå på Ryanair til Haugesund den 29.juni! Så tirsdag 29.juni klokken 13.40 er jeg igjen en ekte Haugalending :)


Utsikten min under frokosten :)




Maaarrriiiieee!

Etter en liten stund i solen bestemte vi oss for å gå til Kensington Hight Street. Ingen av oss har penger til å bruke på shopping, men bryr vi oss om det? NEI! To kjoler, to par sko og hårpynt ble resultatet. Det er lite smart å bruke penger en på en måte ikke har. Samtidig så tenker jeg at det er dette året jeg bor i London, det er dette året jeg kan bruke pengene uten å sulte ihjel pga det, eller bli kastet ut. Det er dette året jeg har såpass mange butikker å velge mellom. Jeg liker så absolutt shopping i London :) Før vi vendte snutene hjem skulle Marie ha en kaffe, jeg satte meg ned for å vente, og da var dette utsikten min;


Haha, deilig? Ikke bare viser han magen, men han koser med den xD



Skoene mine :D Jeg tror jeg nærmer meg skoholiker?
Men se så fiiiine! De brune sandalene passer perfekt til den ene kjolen jeg kjøpte!

Til middag idag var det "Mettes gulerotpizza". Ikke min favoritt, men med god salat til er det ikke det verste. Det var snakk om at vi skulle ta middagen med oss i parken, men skyene kom så da satt vi oss heller i hagen på K å spiste :) Veldig koselig!

Etter middag bestemte jeg meg for å rydde rommet mitt. Det har vært helt krise den siste uka! Når vinduet står oppe og døren går opp danser hybelkaninene rundt! Jeg ligger fortsatt på gulvet, så hybelkaninene er farlig nær meg også. Jeg tror rommet mitt lider av det motsatte av støvalergi, det elsker støv og drit, og tiltrekker det til seg. Det er seriøst støv overalt! Hvordan er det mulig? Nå kommer far og farmor på søndag, og viss rommet ikke klarer seg uten støv til da blir jeg sint... Uansett, da jeg drev å støvsugde rommet krøp jeg rundt på gulvet. Vinduet stod på vidt gap, innover, så jeg tenkte at jeg måtte passe på å ikke dunke meg når jeg reiste meg opp, for det har jeg gjort minst 2 ganger før. 1 minutt etterpå klarte jeg å gjøre akkurat det! Det smalt noe helt sykt, og det var rett før jeg satte å tute! Litt svimmel, men uten å se stjerner gikk jeg ned til Anders og Marie på kjøkkenet for å få trøst. Men hele kvelden har jeg vært litt rar i hodet, og litt uggen. Men regner med at det går over til i morgen :)

Gleder meg forresten veldig til far og farmor kommer :) Tenker kanskje å ta en båttur på Themsen, tur i parken, god mat og bare kose meg sammen med dem. Blir herlig!!

1 kommentar:

  1. Hei Åshild!
    Sko er virkelig noe du trenger. Husk at det står tre hyller i vindfanget hjemme på Vormedal med sko i alle varianter. Nyt våren i London. Hjemme pøser det ned. Klem fra mor

    SvarSlett