Sider

mandag 26. april 2010

Til høsten blir jeg å finne i....

Arendal!!
Til høsten, og skoleåret 2010/2011 skal jeg være ettåring et år til. Kanskje det heter toåring da? Uansett, jeg skal være ettåringen gjennom Norges KFUK-KFUM, og jobbe Barbu menighet i Arendal. Dette har jeg gått rundt å håpet på veldig lenge, og etter en god prat med en av prestene i menigheten ble det avklart. Jeg er så glad så glaaaad! Jeg skal få bo på sørlandet, jeg skal få bruke et helt år på noe av det jeg synes er aller gøyest! Hjelpe meg, jeg skal bo alene! Jeg gleder meg utrolig mye, tror ikke dere skjønner hvor mye ;)
Det som også er litt gøy med Arendal er at det er passe langt/kort hjem til Haugesund og familien, ikke langt til Oslo hvor Marie vil befinne seg. Og Margrete skal være ettåring gjennom Bibelskolen i Grimstad, og vil derfor befinne seg i nabobyen til tider, også dette året:) Det er jo helt perfekto!! :D
Kan jo fortelle litt om menigheten, selv om jeg ikke vet så mye selv. Men det virker som en menighet som har tilbud til de fleste aldersgrupper. Det er KM menighet om jeg kan kalle det det? Av tilbudene de har kan klubb, tensing, speiding, konfirmantarbeid, barnekor nevnes. Dette blir bra!


Bildet er av Babru Kirke, og er fra Wikipedia :)


På fredag, før jeg skulle snakke med Lars Peder, som er en av prestene i menighet, var jeg helt vrak. Jeg var så nervøs, for jeg visste selv hvor mye jeg ønsket dette. Men det gjorde at jeg bare ble enda mer lykkelig etterpå! Jeg svevde på en rosa skyyyy!! Det var helt fantastisk å vite at noe som jeg ønsket meg så mye gikk i oppfyllelse, jeg er så sykt heldig! Det er deilig å endelig vite hva jeg skal til høsten, og enda deiligere at det er noe jeg virkelig vil.
Vi spiste lunsj etter telefonpraten min, og da kom Marie hjem. Og hun kom virkelig ikke tomhendt! Jeg fikk "gratulerer med jobb blomster" og en Mango-passionfruti juice frappe! TUSEN TAKK :) Også de andre i staben var utrolig søte, både før, under og etter alt dette.



Dette måtte jo selvfølgelig feires! Og i tillegg så hadde Arve bursdag denne dagen, og da måtte vi jo nesten på pub. Men det var også St.George`s day idag, og da var alle pubene stapp fulle! Så etter to bomturer fant vi ledig bord på "The Old Swan". Det ble en veldig koselig kveld, og en flott feiring!
Så velkommen til sørlandet, og Arendal til høsten alle sammen :)

5 kommentarer:

  1. gleder meg kjempemye til høsten! og ser frem til jobb med deg senere idag :) håper du har søte drømmer akkurat nå! glad i deg, Åshild. <3

    SvarSlett
  2. så spennande da:)

    SvarSlett
  3. bare en ting og si: HERLIG!!

    og jo: gratulerer igjen:) dette blir bra!!

    SvarSlett
  4. gratulerar åshild!! då håpe eg å se deg i oslo t høsten, du e hjertlig vellkommen på besøk:))
    klem fra helga

    SvarSlett
  5. Hørres jo kjempe ut!:D då kan me toga te hverandre,sant?:D blir bra å ha deg i Norge igjen<3

    SvarSlett