Sider

fredag 9. april 2010

LiV besøk!


Bortsett fra venner og familie, så er det en ting jeg savner her i London. Og det er å være med på forskjellige arrangementer. Alt i fra leirer, kurs, konserter, kvelder, dager osv. Det høres kanskje teit ut, men jeg savner å sitte i møter og å planlegge ting. Men torsdags kveld fikk jeg lov å være med igjen. Leder i vekst-kurset fra Haugaland krets er i London denne helgen, og jeg er så heldig at jeg får dilte etter dem! Hurra!!
På torsdags kveld skulle de komme her til K. TJ skulle snakke om ettåringsprogrammene, vi skulle ha quiz og kake. Jeg skulle akkurat til å gå ut døren med Marie da det ringte på og Tor Egil kom inn å spørte etter meg. De hadde fått feil adresse til hostellet de skulle sove på, og lurte på om jeg kunne hjelpe dem frem. Jeg og Marie hev oss i bussen, og guidet bussjåføren så godt vi kunne. Vi kom oss frem, de fikk sjekket inn før vi gikk tilbake til K. Kullet i år et på rundt 40 stk, så det ser nesten ut som et 17.mai tog når vi går i samlet flokk rundt i Londons gater :) Kvelden på K gikk fort og den gikk bra. Jeg STORKOSTE meg, og bare nøyt hvert et sekund av alt. Nå er jeg ikke mer enn 3 år eldre enn de som går på kurset, men fytti for en energi en kan få av å være rundt 40 flotte ungdommer! Også det å være på "leir" gir en egen energi, så for øyeblikket er jeg ruset på ungdoms- og leir energi :D
Idag har jeg hatt fri, for å være sammen med LiV kurset. Dagen begynte her på K for halve gruppen, mens de andre hadde kurs på hostellet i Holland Park. Etterhvert tok vi tuben til sentrum, morsomt syn når en skal ha 20+ på samme tube, og helst i samme vogn! Men vi klarer det meste ;) Ungdommene fikk nå en 6 timers fri, der de fleste valgte å holde seg i Oxford Street. Jeg gikk sammen med de voksne, og det vi gjorde aller først var å gå på cafè. Mens vi satt og pratet om alt og ingenting gikk det plutselig opp for meg at jeg plutselig er "på den andre siden". The student has become the(a) teacher...eller iallefall an apprentice. Det var egentlig en rar følelse og tanke, For 3 år siden var jeg en deltaker på samme kurs, mens nå er jeg med de voksne, blandt de voksne! Rart, men også veldig gøy :)
De neste timene ble brukt til shopping. Jeg gikk sammen med Janne og Margrethe, mens guttaboys gikk for seg selv. Vi var innom Carneby street og Oxford street før vi møtte gutta på pub for å spise middag. Vi møtte så deltakerne igjen, og neste ting på programmet var Evensong i St.Paul`s Cathedral. Desverre så hadde koret tatt ferie så det ble en Evensong uten sang :p
Gruppen ble etter dette delt i tre. De skulle på Thriller, Sister Act eller British Museum.
Jeg takket for meg og tok tuben hjem. Mens jeg satt på tuben tenkte jeg at det er fredag, fridagen min og jeg er alene på K. Så jeg bestemte meg for å spandere sushi og cola på meg selv :) Så i kveld har jeg kost meg på rommet med god mat og film :) Jeg vil absolutt si at dagen idag har vært FLOTT!!
Imorgen jobber jeg 10.30-18.00, etterpå skal jeg møte LiV gjengen i sjømannskirken. Kjekt at jeg har en siste kvelde med de før de reiser hjem på søndag :)

Ha en strååålende, energifylt helg alle sammen :)

2 kommentarer:

  1. så kjekt! hadde ønskt me reiste te London med LiV:)

    SvarSlett
  2. sv: nei, det va jo kjekt det o, men syns det va litt korte tid i newcastle:)

    nei, eg slapp det.. har skreve ca 1000 ord, så det hadde vert kjedligt:) men har masse data om na, og kjenne na gasnke godt, så ska nok gå... va egentlig fint hu fekk sleppa nå:)

    SvarSlett