Sider

søndag 11. april 2010

Småsnacks

Grunnen til overskriften er at jeg har mange forskjellige tanker som jeg gjerne vil dele med dere idag.

Idag morges reiste LiV kurset hjem igjen til Haugesund. Jeg fikk en siste kveld sammen med dem igår. Vi var i sjømannskirken der Just Salvesen fortalte om den norske kirken i utlandet, og spesielt da i London. Etter det var det på tide med middag, og den ble spist i samlet flokk på en indisk restaurant 50 m unna sjømannskirken. Utrolig god mat, første gang jeg spiste indisk uten å få totalt svetteanfall og brennende lepper :) Så var det tilbake til kirken hvor vi spiste snop, lekte og bare var sosiale. Helt til slutt hadde vi en avslutning inne i kirkeskipet. På den kursdelen de hadde hatt sammen med Rune og Tor Egil hadde alle ungdommene skrevet ned setninger som enten begynte med "Jeg tror på" eller "Jeg tror at". Disse setningen hadde så Tor Egil satt sammen til det som da ble Trosbekjennelsen LiV tur London 2010. Jeg ble veldig imponert over setningene som deltagerne hadde skrevet ned. Men siden det ikke er mine ord og jeg ikke har fått tillatelse av dem, så vil jeg ikke legge det ut her :)
Trist å si hade, som vanlig. Men jeg har virkelig storkost meg sammen med den herlige gjengen.

Også fikk jeg sendt med litt ting hjem! Margrethe hadde ikke shoppet så veldig mye, så jeg fikk sendt hjem vinterjakker og litt DVD`er. Det er trist å både tenke og si det, men året i London går mot slutten. Det er riktignok over 2mnd igjen, men de kommer til å fly avgårde! I natt drømte jeg at jeg var flyttet hjem, men hadde glemt å pakke ned rommet mitt her på K. Jeg tror jeg skal huske det når den tid kommer, og kanskje allerde begynne litt nå. Jeg reiser jo hjem til Haugesund neste helg, så jeg må bare benytte alle muligheter til å få tingene mine over dammen ;)

Det er fortsatt fin vær i London. Igår var helt ekstremt, det var sommersteming til det fulle! Vi satt vel bortimot tre timer i bakhagen igår. Naboen grillet, sola steikte og himmelen var blå. Jeg innbiller meg også at jeg ble litt rød i kinnene, men tror bare det var jeg som så det ;)

Neste uke blir det tatt en avgjørelse som går på hvor jeg skal til høsten, så folkens, kryss fingrene for meg? :)
Og mens jeg er inne på den type arena. Har du noen gang tenkt hvor mye EN persons mening eller tanker kan påvirke? Eller et øyeblikk, opplevelse osv. Både positivt og negativt? Akkurat det syns jeg er litt skummelt, men også utrolig kult :)

Nå er jeg straks klar for senvakt. De fastboende begynner å komme tilbake fra ferie, og med dem kommer det liv på huset :)

Slenger med en barnesang om sola:
"Sola er god,
sola er toppen!
Sola er varm,
og den bruner på kroppen.
Sola som skinner,
hver morgen for meg.
Sola i hjerter(London)
er best synes jeg"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar